Gambar2 Kilang Proses Asam Jawa Yang Memualkan Viral Di Laman Sosial.

YUCKS!

Nasib baik tak pernah beli jenama tersebut. Sekarang neh media sosial kecoh dengan kes serbuan ke sebuah kilang pemprosesan asam jawa. Keadaan kilang bukan sahaja kotor bahkan turut menggunakan logo halal yang tidak sah.

Berikut gambar2 yang tersebar ;





Kotor gila. Lantai macam tak pernah bercuci. Mesin macam tak pernah diselanggara dan dibersihkan selepas diguna. Ada ka guna cangkul je untuk cedok. Apa la maksud kebersihan pada piawaian dorang neh ek?

Berikut jenama yang mereka keluarkan ;

 
Aku tak pernah beli atau guna jenama asam jawa neh. Dikatakan bahawa product tersebut dipasarkan untuk Brunei. Hmmm.

Kotor.

Dan info dari page Penang Kini ;

Pendapat aku, isu kebersihan juga perlu diberikan penekanan. Kilang tersebut perlu ditutup dan disaman bagi memberikan pengajaran kepada pemilik perniagaan. Jangan hanya tahu nak kejar untung tetapi mengabaikan aspek kebersihan. Aku harap rakan2 dari Brunei boleh alert info neh laju2.

Tengok ;


Ada juga yang kata benda neh fitnah. 

Tapi dah tersebar sejak semalam. Pelik juga kalau fitnah takde pula jawapan penafian dari pihak2 terbabit. Takpe. Kita tunggu respon dari pihak2 berkaitan samada fitnah atau tidak.

Share this :

Previous
Next Post »