Pelarian Rohingya Layak Terima Zakat Kata JAKIM - Cetus Kemarahan Rakyat.

JAKIM kata ;


Aku tak nafikan point JAKIM tetapi ;

1. Sudahkah semua nasib orang2 miskin di Malaysia terbela?

2. Sudahkah semua asnaf yang layak mendapat bantuan zakat telah diproses dan dilayakkan zakat ke atas mereka?

3. Sudahkah JAKIM turun padang dan meninjau keadaan masyarakat yang memerlukan bantuan khususnya bagi mereka yang sakit dan miskin sementara (contohnya tiba2 memerlukan wang kerana dilanda musibah)?

4. Jika semua orang2 miskin sudah dibela dan dibantu tanpa ada sempadan zakat negeri atau zakat pusat atau apa-apa aje la, boleh la juga kita berlagak nak mampos untuk bantu orang luar.

5. Aku takde masalah untuk pelarian terima zakat. Tetapi prosesnya mesti betul dan teratur. Bantu rakyat sendiri yang memerlukan dulu baru bantu orang luar. Yang sana sini kutip derma demi mencari kos perubatan anak pun bersepah2. Cuba la kau bantu serba sedikit ringankan beban mereka lagi ada faedah.

Dan, tengok ini ;

 
Zaman sekarang rumah sewa apa bawah 300?

Melainkan kau duduk kat ceruk2 dan hulu2 kampung atau rumah kayu di kawasan kampung2.

Kalau duduk kat bandar mana nak dapat 300 sebulan?

Silap2 rumah nak roboh atau mempunyai masalah tertentu je dapat sewa 300 sebulan.

Motherfucker punya JAKIM.

Orang Malaysia ramai memerlukan bantuan kau. Kau tak nampak-nampak pula.
Yang dok jauh2 ada masalah pula kau sibukkan.
Sepatutnya selesaikan masalah ikut tingkat kepentingan.
Keutamaan kau ialah rakyat Malaysia.
Bila hal kebajikan rakyat kau dah terbela baru la kau menyemak bantu orang luar.
Ini hal kebajikan rakyat sendiri pun fail. Ada ahti nak bantu orang luar. Memang sah kau neh motherfucker la JAKIM.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »