"Anak Menantu Semua Jahat, Pukul Pakcik, Halau Pakcik, Rumah Duit Kena Ambil" - Pakcik Munir.


Sedihnya. Jangan la bila tua nanti kita ditimpa nasib sebegini. Jangan la ada anak2 mahupun menantu2 menzalimi kita seperti mana yang dialami oleh pakcik Munir.

Tak berapa tahu sangat cerita detail yang menimpa pakcik Munir tetapi jika ada perselisihan faham antara keluarga, harap2 anak2 jangan la berkecil ahti dan cepat2 la membawa bapa kamu pulang kembali.

Kasihani la orang tua yang sudah uzur dan tidak berdaya neh.

Siang tadi seorang facebooker bernama Lydia berkongsikan pengalamannya terserempak dengan seorang pakcik tua di tepi longkang besar dan keseorangan.

Baca luahan Lydia kat bawah neh ;

Assalamulaikum. sy jumpa pkcik ni dekat tepi longkang besar tepi jalan besar. betul2 depan Duta Vista. sy berhenti cuba tanya tapi lain yg dijawab. sy hulur nasi pkck ni angguk senyum. die ambil dan terus makan. dia bagi sy duit RM20 tp sy tak ambil. 

sy tny pkck nk kemana. tp tak berjawab. sy tnya rumah pkcik mana. sy tolong hantar. anak2 pakcik mana. terus pkcik jawab "anak, menantu semua jahat. pukul pakcik halau pakcik. semua habis. rumah duit kena ambil". pakcik ni ulang2 ayat yg sama sepanjang bercakap. sy tak tahu sejauh mana kebenaran ni. tp pkck ni mungkin trauma sbb asyik ulang ayat sama. pkcik kata pkcik pekak. dan tgk pkcik ni tak berapa ingat apa2 sangat. katanya namanya MUNIR BIN AJIS. dari TANJUNG MALIM PERAK. pkcik ni banyak sangat bercerita tanpa henti. bila ditanya lain yg dijawab. 

dalam guni putih tu baju pkck tu. dlm beg tu hny ada duit RM81.40 tanpa sebarang dokumen. pkck ckp pd sy "pkck nak duduk rumah anak. pkck taknak duit. pkck cuma mtk hari2 makan sama je. pkcik taknak balik. pkck pndai cat pandai masak pandai tanam jagung semua pkcik boleh inshaAllah" Allahu mengalir air mata tak berhenti. mohon pada siapa yg mengenali pkck ni call balai yg berhampiran. sy dah hantar pergi IPD SENTUL utk dihntar je JKM. sayu hati kami nak balik td pkck ni nk ikut sama. sy duduk sebelah sy ckp "pkcik ni abg sy(sambil tunjuk kt abg polis). nanti abg sy hantar pkcik pergi rumah baru. kat sana seronok ada org jaga ada makan. nanti ada masa sy dtg lawat pakcik ye." mengalir air mata sy pandang pkcik. 

pkcik tu pandng sy dn senyum. ya Allah peliharalah kesihatan pakcik ini. mohon pada waris ambil lah ayah anda. sesungguhnya tanpa ayah. siapa lah kamu wahai anak di muka bumi ini. mohon viralkan. semoga pkck ni kembali jumpa dgn anak2 tersayang.

Sumber.

Share this :

Previous
Next Post »