t>

Breaking News

Dedah Penipuan DR - Ratu Naga Mengamuk, Cabar Azharudin Berjumpa - Kenapa? Kau Nak Belasah Ke?

WOW.

Marah pula cik akak kita neh.

Pada semalam individu bernama Azharudin Othman telah mendedahkan bahawanya dia dan Ratu Naga pernah berurusniaga secara online atas jual-beli data pengguna.

(Deklarasi Rakyat Menipu, Guna Identiti Rakyat Tanpa Izin Untuk Nampak Ramai Setuju)

Urusniaga berkenaan dianggarkan bernilai rm5k untuk 900k database nama pengguna.

Akan tetapi individu yang dijanjikan 5k hanya menerima 1k sahaja daripada urusniaga tersebut.

Kalau kita ikuti jalan cerita kita akan faham bahawanya ;

1. Individu Azharudin tak pernah sebut nama sebenar Ratu Naga. Dia sebut acc yang menggunakan identiti, ID, Ratu Naga. Ratu Naga dalam watak penceritaan Azharudin neh anomymous. Kita taktau siapa yang dia maksudkan.

2. Sesiapa sahaja boleh menjadi apa sahaja menggunakan apa-apa nama.

3. Individu tersebut deal dengan Ratu Naga.

4. Kita pun boleh assume macam-macam benda.

5. Ratu Naga yang perasan dia Ratu Naga yang dikaitkan dengan individu berkenaan tampil mengamuk di facebook semalam. Boleh jadi memang dia la yang berurusan dengan Azharudin tu. Tak pasti. Yang pasti memang terang2 mention Ratu Naga disitu.

Tengoklah sendiri ;


6. Rakaman chatting tu. Ada 4 members. Siapa lagi dua. Mereka boleh jadi saksi. Nama group Per Cer. Nama ID disetkan ialah Ratu Naga2. So, kenapa Ratu Naga yang menganggap diri dia satu2nya Ratu Naga begitu cepat sangat tersentap neh? Relax la. Kau pergi buka inbox kau laju2. Ada ke takde join group Per Cer tu?

Hehe.

7. Dalam perbualan tersebut turut menyatakan yang original sign DR ada dalam 300k. Dalam 900k database yang diberi, 200k orang mati, 300k yang lain pula ialah orang Indonesia dan golongan Tentera. Yakni, 900k - 500k = 400k.

8. Boleh jadi depa saja taknak bayar sebab terima 400k je. Mungkin nak juga suruh cari sampai 900k id rakyat untuk diisikan dalam borang tu.

Hehe.

9. Sebab tu bila aku baca komen-komen kat 
Chedet yang mana mengaku pernah sign la, jadi saksi la, betul2 sign DR la mana ada tipu la, aku rasa dorang neh tergolong dalam kumpulan 300k yang betul2 sign DR untuk sokong Mahathir.

10. Manakala bakinya pandai2la korang fikir sendiri.

11. Satu lagi, untuk berurusniaga dalam FB, tak payah jumpa, tak payah kenal pun tak apa. Macam tak biasa. Hal-hal propaganda politik neh ada macam-macam cerita dan rahsia. 

12. Pokoknya jika Ratu Naga rasa teraniaya, rasa difitnah, bersegerala log report polis, buat PC. Kita nak juga dengar penjelasan dari yang empunya diri. Service bertukar tangan kot neh. Cepatlah bagi kenyataan susulan dah alang2 mengaku ko individu yang dalam chat tu. Err takde nafi lagi kan?

Hehehe..

Kbai.