t>

Breaking News

Saya Tak Sebut MO1 Tapi Sebut MO Number One - MP Langkawi & Ini Bukti MP Langkawi Kantoi Kaw-Kaw.

BODOH. Elok p mati saja.

Wakakaka..

Memetik laporan BH yang disunting semula untuk laporan Malaysiakini ;


Anggota parlimen Langkawi menjelaskan status kontroversinya mengenai Yang di-Pertuan Agong di media sosial tiada kena mengena dengan saman Jabatan Kehakiman (DOJ), Amerika Syarikat (AS).
Datuk Nawawi Ahmad malah berkata, beliau tidak langsung menyebut perkataan Malaysia Official 1 yang digunakan 36 kali dalam saman DOJ untuk merampas aset berkaitan 1MDB itu.
"Ada dua perkara yang berbeza dalam hal ini, DOJ sebut MO1 ialah Malaysian Official One, manakala saya pula menyebut Malaysia Official Number One," beliau dipetik sebagai berkata oleh Berita Harian.

Semalam dalam tulisan di Facebooknya, Nawawi menulis bahawa berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong bertanggungjawab terhadap kerajaan.
------------------
Owh.. macam tu pula? Kalau nak tahu laporan polis telah dibuat ke atas Datuk Nawawi Ahmad berhubung status fbnya. Malahan kes ini turut dibawa masuk ke dalam sidang DUN di Kedah pada semalam.
Dan sekarang jom kita teliti sikit status fbnya sebelum dia edit beberapa kali. Hehe.
Nah ;
Memang dia sebut MO1 sebagai Malaysian Official Number One. Ada beza sikit dengan Malaysian Official 1. Bezanya lebih kurang begini ;
MO1 = Pegawai kerajaan 1.
MO Number 1 = Pegawai rasmi kerajaan yang berada di kedudukan pertama / teratas / terutama.
Tetapi, nanti dulu. Kita baca semula jawapan bela diri dari Ir Nawawi Ahmad. Dia kata, dia sebut MO1 takde kaitan dengan saman DOJ. 
Yeke?
Lihat gambar susulan ;
Kawan kita si Allan Nor tu bertanya pasal apa? Dia bertanya siapa dia MO1 dan MR 117 dalam laporan PAC. 
Laporan PAC baru2 neh menyiasat AGUNG kah? MO1 baru2 ini ialah satu istilah yang dikeluarkan (diperkenalkan) dari saman DOJ. 
Apa yang si Ir Nawawi cuba buat ialah dia sedang memperbetulkan pengistilahan yang dilakukan oleh DOJ yang disebut Allan Nor. 
Makanya memang sah la dia bercakap tentang saman DOJ. Dia pertikaikan istilah MO1 yang digunakan oleh DOJ, istilah M01 seharusnya difahami mengikut apa yang dia fahami mengikut garis perlembagaan negara. 

Yakni tidak harus dirujuk kepada Najib Razak = PM negara sebaliknya harus dirujuk sebagai Agung.
Dia betulkan pemahaman Allan Nor. Kekononnya nak bagitau yang pemahaman kita tentang MO1 neh salah le. Tapi si Allan Nor pun hanya sebut MO1 tak sebut pula MO Number 1. Dia tak habis2 nak betulkan orang yang sebut MO1 mesti menjadikan ia kepada MO Number 1 dan ianya harus dirujuk kepada Agung. 
Nampak sekarang sapa yang terperangkap dengan permainan istilah neh? Si MP Langkawi yang bengap neh la.
Allan Nor terang2 bagi soklan yang relate dengan Najib, DOJ dan laporan PAC. 
Si Ir Nawawi jawab langsung off topic. Dia sentuh bab pengistilahan. Yang mana si Allan Nor tak sebut pun MO1 = MO Number 1. Sebaliknya si Ir Nawawi sendiri yang membetulkan Allan Nor bahawanya MO1 harus disebut sebagai MO Number 1 dan bila dah kantoi kena attack dia boleh pula bagi alasan saya tak sebut MO1 saya sebut M0 Number 1. Nampak tak?
Mula2 dia sendiri yang beria fahamkan orang bahawanya MO1 harus dibaca sebagai M0 Number 1. Tu sebab dia sebut begini ;
"MO1 ialah .... "
==> dengan memberi maksud sedang membetulkan pengistilahan MO1 yang harus dibaca mengikut perlembagaan negara.
Bila dah kantoi, dia tukar percakapan dia. Dia pula yang mengatakan M01 dan M0 Number 1 tu tak sama. Aik, sebelum tu dia yang betulkan orang tentang M01 tu. 

Nampak tak? Bila dia dah pun akui bahawa istilah tu berbeza maksud, directly dia akui la istilah yang disebut oleh DOJ tu betul, kan?
Tapi sebelum tu beria pula betulkan pemahaman orang lain tentang MO1? 
Lama2 aku pula jadi biol dok ulang2 benda neh. Pokoknya aku nak menyampaikan betapa otak spinner betul MP Langkawi korang neh hah. Aku dah nampak permainan dia disitu.
Yang paling penting dia dah kantoi, bodoh, menipu dan pensyepin.
Dan satu lagi. Tak payah susah2 dan sibuk2 nak betulkan orang ramai tentang istilah MO1. Tak puas ahti p contact DOJ suruh dorang gunakan istilah yang lebih menepati maksud. 

Kalau aku, aku suruh depa tulis Najib Razak aka PM Malaysia je. Habis citer. Senang. Ko pun tak payah pening kepala nak karang ayat backup Najib la bingai.
Betul tak?
Hahaha.