t>

Breaking News

OKU Ini Dihalau Dari Parking OKU Oleh Kakitangan Kerajaan Penang Kerana Tapak OKU Dikhaskan UTK VVIP.



Bodoh.

Ya halau tu bodoh.
Yang selia program tu pun bodoh.
Yang VVIP park kat parking OKU pun bodoh juga.
Jangan kata tatau atau tak berkaitan insiden ya.
Semua secara bersama-sama menyumbang kepada insiden diskriminasi lagi mendiskriminasikan ini.

Baca ;

MOHON 'SHARE' SEBAGAI SOKONGAN KEPADA GOLONGAN OKU 

Saya, DrMohamad Muzammil Mohamad Noor, daripada USM. Seorang OKU berkerusi roda berdaftar dgn #JKM, PPINANG. Pagi tadi semasa saya pergi sp arena #sparena di seberang jaya untuk menghadiri sambutan hari malaysia dan meraikan para kontijen hari kebangsaan anjuran #SUKpulaupinang #sukpenang, saya berparkir di parkir oku kerana saya pemandu oku dan kereta diisytiharkan kereta oku tetapi saya diarahkan oleh kakitangan #setiausahakerajaanpulaupinang dan #polisbantuan mengalihkan kereta saya ke petak parkir lain kerana petak parkir #oku telah dikhaskan kepada kenderaan orang kenamaan/vvip kerajaan negeri/tetamu khas dan TYT. 

Bagi saya adakah ini adil utk org oku seperti saya? Apa gunanya diadakan parkir oku di situ jika tidak diperuntukkan kpd kami yg oku? 

Penang Kini 
Penang Kinis 
Penang Kia 
Pulau Pinang 
Mej Yaacob Md Saad 

#limguangeng #trauma #oku #orangkurangupaya #orangkelainanupaya #orangcacat #pkr #partikeadilanrakyat #usm #universitisainsmalaysia #jabatankebajikanmalaysia #kementerianwanitakeluargadanmasyarakat #najibrazak 

Apa kata senator oku negara, YB Bathmavathi Krishnan Bathmavathi Krishnan? Boleh buat surat bantahan/komen kpd kerajaan pulau pinang?