t>

Breaking News

Rosmah Mansor Ialah Imelda Marcos Malaysia Lapor Portal Gosip Antarabangsa.

 
BEG tangan kulit buaya jenama Hermes Birkin berharga USD200,000 (RM821,410) antara yang disebut oleh portal antarabangsa The Hollywood Reporter sambil menggelarkan Datin Rosmah sebagai 'Imelda Marcos of Malaysia' dalam salah satu artikel terbarunya dua hari lalu. 

Portal itu turut menyebut Datin rosmah sebagai peminat berlian dan beg tangan mewah jenama Hermes, Datin Rosmah malah dilaporkan sebagai pemilik terbesar koleksi beg tangan Hermes Birkin di atas planet.

Dalam artikel berjudul "Red Granite Co-Founder Riza Aziz's Mother Is The Imelda Marcos of Malaysia" itu, Datin Rosmah didakwa sebagai dipercayai menggunakan (dan mungkin menyalahgunakan) kuasa yang ada pada suaminya sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Portal itu mendakwa, ketika mantan Presiden Singapura, Lee Kuan Yew membuat lawatan rasmi ke Malaysia pada 2009 sebaik sahaja Najib Razak memasuki pejabat, Mendiang Lee Kuan Yew telah membuat pertemuan berasingan dengan Datin Rosmah yang ketika itu menjelaskan bahawa mereka mentadbir negara sebagai satu pasukan.

Perangai Datin Rosmah Mansor yang disifatkan ramai sebagai boros dan suka bermewah-mewah terus menjadi bahan berita sensasi media antarabangsa.

Tidak cukup dengan liputan sumber berita biasa, kini portal terkenal dan berpengaruh bersifat hiburan pun turut tidak melepaskan peluang untuk melaporkan kisah boros Datin Rosmah.

Sebelum ini kita biasa dengar Tun Mahathir dan Dato' Seri Anwar Ibrahim menggelarkan Datin Rosmah sebagai Imelda Marcos sempena nama isteri kepada bekas Presiden korup Filipina yang dijatuhkan oleh rakyatnya.

Imelda Marcos terkenal seluruh dunia sebagai wanita paling boros dan gemar bermewah-mewah.
Dia turut dinobatkan sebagai ahli politik wanita paling kaya di Filipina memiliki koleksi pakaian-pakaian mahal, beribu pasang kasut mahal, pelbagai hasil seni mewah, barangan kemas selain memiliki simpanan yang banyak di dalam 'offshore bank' menggunakan nama samaran "Jane Ryan".
 
Sumber : Milosuam.net, Suara Rakyat.