t>

Breaking News

Penipuan Faizznur Bolot Harta Anak Yatim Didedahkan Netizens, Isteri Miliki Beg Mewah 16k, Dalam Bank Cuma Tinggal 60k Sahaja.

Faiznurr ialah adik kandung kepada mangsa kemalangan DUKE yang maut terkorban bersama isteri dan anak bongsunya pada Mei lepas. (rujuk sini).

Baca : Mufti Wilayah Nafi Sokong Faizznur.

Dalam sekelip mata, hidup Faizznur bertukar menjadi mewah dan kaya raya. Semua ini berlaku selepas Amira dan Aqilah menjadi anak yatim piatu.

Menurut sumber-sumber yang kami perolehi menerusi laman Facebook ;

- Kereta mangsa, rumah mangsa kini digunakan oleh Faizznur untuk kegunaan sendiri tanpa melibatkan anak-anak yatim tersebut.


- Buka akaun amanah untuk kutip derma bagi pihak Amira dan Aqilah tetapi mereka tak pernah diberikan wang derma tersebut.



- Dalam bank cuma tinggal 60k sahaja. Selebihnya telah dibelanjakan. Bukan cuma Faizznur bahkan abang-abang yang lain turut pecah amanah.




- Netizens kini sedang mengumpul semua pihak2 yang pernah menderma kepada Amira dan Aqilah untuk membuat laporan polis secara ber-ramai2. Semua ini demi menuntut pembelaan buat kedua-dua beradik malang itu.



Kronologi hidup mewah Faizznur.


1. Faizznur (FN) melibatkan diri dalam perniagaan pemasaran berbilang tingkat (MLM) Phytoscience, perniagaan jual produk merapu (stem cell), sudah bertunang, muka comel, badan kurus.

2. 2 Mei 2015, kemalangan DUKE (al-Fatihah buat arwah ibubapa dan adik Amira dan Aqila). Tunangnya, Nur Amira Syuhaida (ketika itu 22 tahun) mendakwa sanggup menjadi ‘ibu segera’ dan berhenti kerja bagi menjaga anak-anak itu. Namun kakak Faizznur, Yusnida mendakwa pasangan itu tidak pernah menjaga Amira dan Aqila.


 
3. 14 June 2015 FN melangsungkan perkahwinan. Gedegang, siap ada foto pra-perkahwinan dan khemah glow-in-the-dark.




4. Setelah dibuat laporan polis, kakak arwah telah diberi RM12,000, yakni pada 22 June 2015

5. Majlis resepsi FN di Batu Muda pada 10 Oktober 2015. Menurut Faizz Nur dalam satu perbualan Facebook dengan isterinya, mereka membuat persiapan perkahwinan itu hanya dalam masa tiga minggu!

6. FN memulakan perniagaan kafe (diberi nama Panca Sitara Cafe yang terletak di Batu Muda), sekitar hujung tahun 2015.

7. Isteri FN bunting pelamin, selamat melahirkan zuriat sulung pada 18 March 2016.

8. Melangsungkan majlis akikah (perhiasan agak mewah) pada 23 April 2016.

9. FN sudah mula tampak badan berisi dan kelihatan sedikit sado (beli keahlian gimnasium?)

10. Isteri FN memiliki beg tangan jenama Celine (macro) yang berharga RM11,000-RM 16,000.

11. Kakak arwah membuat sidang akhbar pada 18 Oktober 2016, menuntut hak (duit sumbangan orang ramai)

Sumber : Amazing Nara

Gambar : Faizznur FB.