t>

Breaking News

Jamal Lancar BERSIH 7 - Selamatkan Rakyat Selangor Dari Kerajaan Menipu Kata Jamal!

Datuk Seri Jamal Yunos akan melancarkan BERSIH 7 bagi menuntut 7 perkara dalam kerajaan Pakatan Harapan / Rakyat di Selangor. Idea tentang perkara itu tercetus semasa dia ditahan reman selama 4 hari oleh polis baru-baru ini.

Jamal dibebaskan dengan jaminan polis pada hari ini, selepas ditahan pada malam kemuncak BERSIH5, awal pagi sabtu yang lepas.

Menurut Jamal, BERSIH 7 mengandungi 7 tuntutan termasuklah pentadbiran yang bersih dan mendesak kerajaan negeri agar menunaikan janji pilihanraya yang lepas.


"Saya ingin mengumumkan pelancaran BERSIH 7 untuk menyelamatkan Selangor, saya ingin menyatakan bahawa rakyat Selangor dapat diselamatkan dari sebuah kerajaan yang menipu", kata Jamal kepada pemberita di luar Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang.
"Banyak janji daripada manifesto pilihan raya mereka masih belum dipenuhi lagi semasa penahanan empat hari saya, saya telah diilhamkan. Dengan inspirasi itu, saya memberi rakyat Selangor Bersih 7," katanya lagi. - Sozcyili.