t>

Breaking News

Masyarakat Pertikaikan Harga Minyak Masak, Menteri Kata Di Indonesia Harga Minyak Masak Lebih Mahal Lagi.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi Dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata harga minyak masak di Indonesia lebih tinggi berbanding Malaysia walaupun negara itu pengeluar nombor satu.


Kenyataan ini dikeluarkan oleh menteri tersebut berikutan pihaknya menerima banyak maklum balas yang mempersoalkan kenapa harga minyak masak di negara ini mahal walaupun Malaysia pengeluar nombor 1 di dunia.

Menjawab pertanyaan itu, Datuk Seri Hamzah Zainuddin kemudiannya menafikan bahawanya Malaysia ialah pengeluar minyak masak nombor satu di dunia sebaliknya Indonesia adalah pengeluar minyak masak nombor satu di dunia. Manakala Malaysia ialah pengeluar nombor dua di dunia.

Dan walaupun Indonesia sebagai pengeluar minyak masak nombor satu, harga minyak masak di Indonesia lebih mahal berbanding Malaysia.

Ianya dijual melebihi lima ringgit untuk satu paket yang beratnya sekilogram kata Datuk Seri Hamzah Zainuddin lagi kepada pemberita dalam satu sidang media yang dipetik menerusi laporan Sinar TV.