t>

Breaking News

Walaupun Ditohmah Menyebabkan Kebakaran Negara Haram Israel, Palestine Tetap Hantar Pasukan Bomba Bagi Mengawal Kebakaran.

Pihak berkuasa negara haram Israel dilaporkan telah menerima tawaran dari Palestine untuk mencepatkan usaha memadam kebakaran besar yang sedang melanda seluruh negara haram berkenaan.

Memetik laporan Haaretz, pihak Palestin telah menghantar empat pasukan bomba mereka ke negara haram berkenaan bagi membantu memadam kebakaran.




Perkara ini telah disahkan oleh seorang pegawai kanan pihak penyelamat negara haram Israel semalam di mana katanya Penyelaras Aktiviti Kerajaan di Wilayah itu menyelia kerjasama di antara Palestin dan anggota bomba Israel.

Sehingga kini kebakaran telah menyebabkan sekurang-kurangnya 130 cedera, kebanyakannya akibat terhidu asap dan masih belum ada laporan melibatkan korban jiwa.




KEBAKARAN besar yang tiba-tiba berlaku di negara haram Israel menjadikan negara itu huru-harta, banyak penempatan kediaman dan perniagaan musnah. 

Sumber berita tempatan Israel melaporkan sudah lebih 280,000 penduduk Haifa dipindahkan dan jumlah itu semakin meningkat dengan keadaan angin kencang yang memburukkan keadaan.

Sebelum ini laporan media menyiarkan kenyataan Presiden negara haram Israel, Benjamin Netanyahu yang menyalahkan Palestine dalam insiden kebakaran besar berkenaan.


Meskipun ditohmah sebagai punca, Palestine tetap berlapang dada menghantar pasukan penyelamat bagi menghulurkan bantuan. - Sozcyili.

Gambar : Portal BBC, Milosuam.