Pengusaha Taska Ikat Budak - Jika Ada Peluang Elok Jaga Anak Sendiri Jangan Hantar Ke Taska.

Oleh : Normaliza Mahadi.


Biar gambar berbicara. 

Ini pendapat saya. 

1. Tiada sesiapa sayang anak kita selain kita. Kalau ibubapa sendiri pun ada yang tak sayang anak dia sendiri, boleh bayangkan orang lain. 

2. Bila kita memilih hantar anak kepada orang, kita sebenarnya menghantar nyawa anak kita sekali 

3. Nak pilih pengusaha taska yang benar-benar takutkan Allah bukan senang. 

4. Saya nak kata, kalau ada peluang jaga anak sendiri, rebutlah. Bukan maksud saya semua wanita tak payah kerja. Sebab ada bidang yang memerlukan sentuhan wanita. 

5. Sebelum kahwin lagi, kita dah kena fikir hidup macam mana yang kita nak lepas kahwin. Bukan pasal nak cari lelaki kaya tapi pasal macamana nak hidup secara sederhana. Belajar hidup di bumi nyata. Jangan ukur kebahagiaan dengan nilai harta 

6. Jangan berhutang benda yang tak mampu. Kalau tak mampu, ikut cara tak mampu. Jangan pedulikan sangat apa orang kata. 

7. Hidup kat dunia ni sekejap aje. Dunia ni bukan tempat bersenang lenang. Di sini tempat kita kerja kuat untuk negara akhirat. Jangan takut susah dan tak ada harta. 

8. Ada masanya kita kena beranikan diri mencuba sesuatu yang lain dari orang lain. Jangan mainstream sangat. Kena kreatif 

9. Buat sesuatu sebab Allah. Jangan buat sesuatu untuk memenuhi mata orang lain. Allah tengok takwa bukan jenis kereta 

Kepada mak-mak yang bekerja, saya doakan semuanya berjalan lancar 

Kepada mak-mak yang tak payah bekerja, bersyukurlah sebab boleh jaga anak sendiri. 

Kepada pengusaha taska, Allah tu tak akan lupa.

Share this :

Previous
Next Post »