t>

Breaking News

"Kau Tu Gemuk Sebab Tu Tak Dapat Jadi Pramugari" - Kakitangan Malindo Air Mengamuk.

Beberapa hari yang lepas tular laporan yang mengatakan calon pramugari yang melalui sesi temuduga di Malindo Air disuruh menanggalkan baju bagi memeriksa tubuh samada terdapat parut atau kesan-kesan tertentu semasa proses temuduga dijalankan oleh syarikat berkenaan.

Bagaimanapun Malindo Air menafikan laporan itu dan menyifatkan ia sebagai percubaan merosakkan reputasi syarikat berkenaan.

Ketika laporan berita tentang hal itu tersebar, ada di antara pramugari yang bekerja di Malindo Air memberikan respon berhubung kejadian di laman twitter.

Sapa nak tengok tetek kau, b*t*h..


Anne Azman, yang juga pramugari di Malindo Air cukup berang dengan laporan berita tersebut dan menyifatkan perempuan yang membuat laporan itu sebagai gemuk dan meroyan.

Tiada babak buka baju lah!

Menurut Anne Azman, tidak wujud langsung babak calon pramugari disuruh membuka baju ketika ditemuduga. Kenyataan wanita itu juga disifatkan fitnah oleh Anne.




Bagaimanapun kelancangan Anne Azman yang mengkritik wanita itu mendapat perhatian netizens lalu bertindak mengadu kepada syarikat penerbangan itu. 

Netizens walaupun memahami ianya mungkin laporan fitnah terhadap Malindo Air tetapi sebagai kakitangan Malindo Air, Anne sepatutnya menjaga kata-katanya kerana dirinya membawa imej syarikat penerbangan itu, kata mereka.



Selepas ditegur kerana bersikap biadap, Anne kemudiannya membuat permohonan maaf secara terbuka.



"Saya ingin memohon maaf kerana mengeluarkan kenyataan yang tidak sepatutnya. Tindakan saya bertitik tolak dari dakwaan yang tidak sepatutnya ke atas syarikat tempat saya bekerja. Bagaimanapun saya merasa kesal dengan kenyataan tersebut dan telah pun memadamkannya dari twitter saya", katanya dalam kenyataan maaf itu. - Sozcyili.