t>

Breaking News

Ketua IS Asia Tertekan Gagal Serang Malaysia, Mahu Rekruit Pro-Pembangkang Jadi Ahli.

Negara Islam (IS), atau ISIS, Syria mula hilang keyakinan pada ketua militan Malaysia yang gagal dalam operasi di negara ini.
Muhammad Wanndy Mohamed Jedi
Kegagalan Muhammad Wanndy Mohamed Jedi, ketua IS Asia Tenggara yang berasal dari Melaka, termasuklah serangan di kelab malam tahun lalu, lapor The Malay Mail Online
"Beliau gagal menyusun serangan di Malaysia seperti dirancang. Ia menyebabkan pemimpin IS Syria dan Iraq marah," kata satu sumber perisikan.
Polis mengesahkan serangan di Movida, Puchong pada Jun lalu dirancang Muhammad Wanndy yang berada di negara konflik itu bersama ke.0
luarganya. 
Beliau juga dikaitkan dengan serangan pengganas di Jakarta, Januari 2016.
Polis menjangka pengganas IS sedang merancang serangan di Malaysia selewat-lewat hingga hujung tahun ini dan sedang merekrut militan baru.
Sasarannya, menurut akhbar itu lagi, pengguna media sosial, seperti Facebook dan WhatsApp, yang antikerajaan dan bersifat perkauman.
Berasal dari Durian Tunggal, pemuda 26 tahun itu dilaporkan "terdesak" untuk membuktikan wibawa dirinya di mata pemimpin atasan IS. 
Muhammad Wanndy juga dikatakan tertekan apabila makin ramai daripada 57 militan Malaysia di sana yang ingin kembali ke tanah air akibat kecewa.