t>

Breaking News

Tahun Ini Tapak Meniaga Bazar Ramadhan Di Masjid India Cuma Ada 165 Sahaja Luah Peniaga.

Setiap tahun pada bulan Ramadhan pastinya DBKL akan membuka undi bagi peniaga-peniaga sekitar Kuala Lumpur bagi mendapatkan tapak meniaga di sekitar Jalan Tar dan Masjid India.

Ramai peniaga yang melihat peluang tersebut lubuk mencari wang kerana ketika bulan puasa itulah ramai pelanggan akan datang ke lokasi-lokasi tersebut bagi mendapat keperluan berbuka dan persiapan hari raya.

Namun tahun ini lain pula ceritanya. Ia diluahkan oleh seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama samaran Cap Ayam.

Oleh : Cap Ayam

Tapak Bazaar Ramadhan Mesjid India 2017.

 
Tahun ini tapak cuma 165 tapak saja, banyak pengurangan tapak kerana lorong TAR sudah ditutup kerana projek River of Life. Yang memohon mungkin 3k-4k penjaja. Peluang terlalu nipis. Nasib nak cari pendapatan extra di bulan puasa slim tahun ni. 

Orang Melayu, Parti Melayu, Pemimpin Melayu, Pemegang kuasa orang Melayu. Ini baru cerita Melayu belum cerita Orang Islam lagi.

Majoriti penduduk orang Melayu. Tapi di kucing kurapkan. Macam merempat di bumi sendiri. Untung jadi pendatang, penguatkuasa, pemerintah suka.