t>

Breaking News

3 Individu Hilang Secara Misteri - Dah 9 Tahun Abang Saya Hilang Dengan Kawan-Kawannya..

"Nak sangat beraya dengan abang saya pada tahun ini. Kami rindu. Kami rindukan abang kami," itulah luahan sedih Nurfaridatul Fareeza, adik kepada Faizul Ezzam yang hilang tanpa khabar berita sejak 9 tahun yang lepas. 

Faizul Ezzam atau lebih dikenali sebagai Ijam hilang pada tahun 2008, bulan Ogos ketika umat Islam sedang berpuasa di bulan Ramadhan. Faizul juga dilaporkan hilang secara misteri bersama dua orang kawannya yang dikenali sebagai Sigat dan Alif. 

Sigat juga dipercayai orang Sarawak berdasarkan kepada respon-respon netizens yang berada di status itu. 



Bagaimanapun maklumat lanjut tentang kehilangan Sigat dan Alif tidak dikongsikan di status berkenaan. 

Menurut Faridatul, sebelum hilang abangnya telah mendapat satu panggilan telefon ketika sedang berbuka puasa beramai-ramai di Desa Rusa. Selepas itu beliau dilaporkan hilang bersama dua temannya yang lain pada 9 tahun lepas. 

Ketika hilang Faizul hanyalah berusia 22 tahun.

Gambar Alif


Gambar Faizul


Menurut Faridatul lagi, polis beranggapan abangnya dipercayai hilang ketika mencari kerja. 

Berdasarkan respon-respon di laman sosial juga, netizens menyarankan Faridatul untuk menggunakan nombor kad pengenalan Faizul bagi membuat semakan di JPJ, balai,  KWSP dan agensi-agensi kerajaan yang lain. 

Ada juga yang mencadangkan agar semakan dibuat terhadap motor milik Faizul bagi menyiasat jumlah saman dan lokasi terakhir serta disaman atas nama siapa bagi mengecilkan skop pencarian. 

Nombor untuk dihubungi; 


Faridatul merayu agar sesiapa yang mempunyai maklumat tentang kehilangan abangnya boleh menghubungi mereka sekeluarga kerana mereka amat merindui Ijam. - Sozcyili.