Dituduh Macam-Macam, Wanita Baling Kasut Kerana Berebut Parking Tampil Beri Penjelasan.

Sejak semalam tular satu rakaman video yang memaparkan aksi seorang wanita yang membaling kasut ke arah kenderaan yang sedang dipandu. 


Selain membaling kasut, wanita itu juga bertindak agresif dengan mengetuk-getuk dan menendang-nendang kenderaan tersebut sambil menunjukkan isyarat lucah dengan wajah yang amat marah sekali. 

Aksi wanita yang ganas itu turut mendapat kritikan netizens; 



Penulis difahamkan perselisihan faham di antara wanita itu dengan pemandu kereta tersebut berpunca dari insiden berebutkan parking. 



Lokasi kejadian pula dilaporkan berlaku di salah satu Bazaar Ramadhan yang bertempat di Langkawi. 

Video itu juga didakwa disebarkan oleh pemandu kereta di laman sosial sebelum ianya viral. Terdapat komen-komen netizens yang mengatakan kononnya pemandu kereta itu sedang menunggu parking kosong, selepas menunggu untuk satu tempoh parking akhirnya kosong dan ketika sedang nak meletakkan kereta di kawasan parking tiba-tiba petak parkingnya dicaras oleh orang lain (wanita lempar kasut) itu yang membuatkan mereka bertengkar. 

Dalam pada itu, wanita yang membaling kasut itu tampil memberikan penjelasan tentang kejadian. 

Sumber

ISU BEREBUT PARKING KERETA DI LANGKAWI.

Berikut merupakan penjelasan wanita tersebut, ketika kejadian tersebut berlaku di bazar ramadhan kuah langkawi pada sekitar pukul 7 lebih, saya ternampak parking kosong dan tanpa berfikir apa-apa saya teruslah saja masuk parking sebab nak kejar masa nak beli juadah berbuka puasa.

Bila dah parking itu saya teruslah kunci kereta dan berjalan terus menuju ke bazar, masa saya turun dari kereta memang tak ada siapa pun yang datang tegur saya tetapi tiba-tiba saya nampak cina itu reverse kereta sambil hon panjang dekat saya sampai orang dekat sana semua pandang saya.

Saya pun pergilah dekat kereta dia bertanya kenapa dia hon macam itu dekat saya lepas itu dia buka tingkap terus marah saya cakap, "Itu parking saya, bawak kereta itu tak ada lesen ke".

Bila dia dah cakap macam itu saya pun malaslah nak gaduh-gaduh saya terus saja berjalan ke bazar sebab bagi saya sikap macam itu memang tak profesional dan langsung tak ada budi bicara terus nak melenting marah ikut suka.

Ketika berjalan ke bazar saya tolehlah ke belakang dan saya nampak dia tengah merakamkan gambar kami jadi saya pun patah balik untuk bertanya sebab dia merakamkan gambar kami.

Dia tidak menjawab soalan kami malah terus mengunci pintu depan dan belakang serta menutup semua tingkap sambil menunjukkan penumbuk ke arah kami.

Ketika itulah mula terjadi perbalahan antara kami dan menyebabkan saya membalas tindakannya itu, mungkin dalam video tersebut hanya nampak kami yang bersalah sebab video tersebut hanya merakamkan perbuatan kami tetapi perbuatan mereka langsung tidak kelihatan..

Bagi yang terusan mencaci saya, alhamdullillah saya terima pahala puasa kalian dan bagi yang tahu keadaan sebenar dan mempertahankan tindakan saya, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak dan hanya Allah sahaja dapat membalas jasa kalian.

Akhir kata saya, jika benar saya yang bersalah saya ingin mohon maaf di sini tetapi jika dia yang besalah maka saya ingin membersihkan nama saya kembali. 

Share this :

Previous
Next Post »