t>

Breaking News

Hati-Hati Dengan Family Ini, Mereka Pandai Pukau Orang Dan Minta Duit Dakwa Mangsa.

Oleh : Asmaa Norasmaa MJ

"Kalau korang pergi mana-mana shopping mall terjumpa family ni hati-hati jangan layan. Mereka penipu/pukau orang minta duit. Dia orang akan reka cerita takde duit wallet hilang so you guys akan kesian and bagi duit. So if nampak lari jer terus👍🏻  

Especially if korang pergi One Utama because before this mereka selalu tipu pukau orang kat Paradigm Mall, now kat One Utama. Careful guys", itulah luahan salah seorang mangsa kejadian yang diperdayakan oleh ahli keluarga tersebut.

Individu berkenaan turut berkongsikan tiga gambar yang merujuk kepada keluarga yang didakwanya suka menipu orang awam.



Kebenaran cerita yang dikongsikan oleh individu itu tidak dapat dipastikan namun tampil beberapa netizens di ruangan komen turut berkongsikan pengalaman pernah ditipu oleh keluarga yang sama.



Mungkin juga benar keluarga tersebut dalam kesusahan dan memerlukan bantuan kewangan tetapi tidak tahu untuk merujuk di mana sehingga terpaksa membuat cerita tipu bagi mendapatkan simpati. 

Melihatkan mereka membawa anak OKU adalah lebih baik jika masalah ini dapat diadukan kepada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk disemak kenapa mereka sanggup melakukan penipuan dan tidak bekerja bagi mencari pendapatan tetap.

Bagaimanapun, bagi yang belum terkena, eloklah berhati-hati ini keluarga tersebut. - Sozcyili