t>

Breaking News

Ini dia gambar hajjah sitt al-wuzara yang hina islam. UPDATED!

Rasanya ramai orang yang memang mencari2 siapakah pemilik disebalik nama hajjah sitt alwuzara. Ini disebabkan pemilik nama neh telah menulis satu blog yang terang-terangan kutuk islam bagi menaikkan sentimen kemarahan umat islam.

Namun sehingga berita ini ditulis, belum lagi ada apa2 tindakan daripada badan berkuasa terhadap pemilik blog tersebut. Kat atas neh ialah wajah sebenar dia. Wajah neh dan beberapa maklumat lain telah didedahkan oleh gaysec sebentar tadi melalui website mereka iaitu ==> http://www.gaysec.org/

So kalau nak tahu dan baca pasal dia boleh buka website gaysec sekarang. Aku tiada jaminan bahawa maklumat dan informasi gaysec neh sahih tapi aku rasa takde sebab kot pihak gaysec nak menipu benda2 macam neh.

Cuma nya tak sangka pula yang budak neh orang yang bernama arlene neh pelik sket tang nama dia. Biasanya nama orang cina yang kahwin campur dari sebelah bapak ;

arlene tan binti khalid tan. Maksudnya mesti ada tan juga lah di belakang  nama bapak dia. Melainkan bapak dia memang buang nama tan tue ataupun pihak gaysec tak tulis. Kalau nak cakap bapak dia buang mungkin tak tepat sebab nama anak dia letak tan. Dan kalau bapak dia cina mualaf ini ber-erti mak dia lah yang melayu neh.

Hermmm.. dia neh agama apa ye korang rasa? Maksud aku ada ke dia neh lahir islam dan telah keluar dari islam sekarang neh? Kalau ya memang kita ada tanggungjawab nak tarbiah dia neh. Cukup tak sangka orang yang hina islam neh tak lain tak bukan.. ada juga kaitan dengan islam tue sedikit sebanyak. Sama2 kena amek iktibar untuk mantapkan akidah masing2 supaya tak terpesong macam orang yang dalam gambar di atas neh. Dasat whorrr.. risau aku.

Updated :

Rasanya dah tahu kenapa nama bapak dia takde tan. Ini disebabkan ibu dia berketurunan cina, bukan nya belah bapak dia. Andai bapa dia masih ada, rasanya perlu kita beritahu kepada bapak dia akan perbuatan anak gadisnya neh.


Dan ada orang mesej aku di facebook. Dia cakap tersebar mesej di facebook bahawa individu di atas neh bukan hajjah sitt. Ada dua conclusion di dalam otak aku sekarang ;


1. Ya. Dia memang hajjah sitt. Dia yang sebarkan mesej guna id lain bagi menimbulkan rasa was2 di kalangan facebookers. Maksudnya dia sendiri yang cakap individu di atas neh bukan dia bagi avoid damage yang lebih teruk.


2. Memang individu di atas neh bukan hajjah sitt.


Sebab itu kalau ada sesapa yang kenal gadis neh secara realiti, elok tampil buat pendedahan. Supaya kita sama2 boleh mengetahui kebenaran-nya. Namun aku tak rasa pihak gaysec akan melakukan kesilapan dalam isu neh. Bukan apa budak neh dah lama orang cari. So takan gaysec bodoh2 nak sebarkan info palsu?


Dan lagi satu segala apa yang korang baca di internet neh amek lah ia sekadar pengetahuan. Maksudnya korang tahu benda tue berlaku. Benar tak benar kena periksa sampai habis. Tapi nak percaya ataupun tidak terletak pada pilihan masing2. Jangan nanti salahkan orang lain pula. Sendiri yang memilih untuk percaya, dan sendiri kena belajar bertanggungjawab. Mudah je.

Sozcyili : Arlene.. dah hilang 3 hari tak silap aku..dan sampai sekarang dia masih taknak berkawan dengan aku even aku dah approach cara baik.. dekat setahun aku tunggu dia neh..

Nota : Arlene guna id lain..selain hajjah sitt tue... 

1 ulasan

Tanpa Nama berkata...

Cari Dan buktikanlah, kenapa siarkan tapi masih berdolak dalih. Jakim tak ambil peduli ke? Ini masalah besar. Tlg ambil perhatian pd yg berkenaan. Terimakasih.