t>

Breaking News

Kenapa saya dan Ambiga sokong gay.



Akan ada satu festival yang memuatkan pelbagai acara bagi meraikan dan membincangkan perihal golongan2 seperti gay, les, maknyah, dua alam, 3 alam, 4 alam dan beralam2. Festival neh di anjurkan oleh golongan yang mahu golongan2 gay dan seangkatan nya dilayan adil, saksama, diberikan keadilan bersesuaian dengan tarafnya sebagai seorang manusia.


Antara yang menjadi penaja bagi program tersebut ;






Salah ke festival neh? Salah ke motif festival neh? Salah je menganjurkan festival yang mungkin dihadiri oleh majoriti golongan2 seperti neh? Sebenarnya aku nak ulas isu neh atas dasar seorang kawan. Aku ada kenal seorang kawan gay. Aku juga ada suka kepada seorang gay. Dan mereka juga baca blog neh. Dan ini ialah pandangan aku.


Suka ataupun nafsu ialah benda yang sukar dikawal andai kita tiada iman. Iman yang sebenar ada pada islam. Sepandai mana pun kita didunia neh hanya Alquran je boleh mengubati penyakit ahti dan nafsu kita. 


Memang aku tidak akan memahami sampai bila2 kenapa seorang lelaki boleh suka kepada lelaki, kenapa seorang perempuan boleh suka kepada seorang perempuan dan kenapa ada lelaki dan perempuan yang sanggup melakukan apa sahaja untuk ubah fitrah mereka. 


Sebenarnya dari sudut kemanusiaan perbuatan neh memang salah. Manusia itu pada asasnya tidak boleh menyusahkan orang lain. Bila kehidupan dia sudah dan akan menyusahkan orang lain maka apa jua benda yang dia buat akan menjadi salah. 


Kita berikan contoh yang mudah. Katakan sahaja kita iktirafkan golongan seperti neh. Gay, lesbian, maknyah dan sebagainya boleh berkahwin. Lalu, siapa yang nak kembangkan populasi di malaysia neh? Adakah kita nak hasilkan zuriat tabung uji? Amek sperma dan ovum dan bila ia berjaya ia akan menjadi anak sebagai penyambung generasi kita? 


Dan apa yang kita nak tulis di sijil beranak kelak? Nama ibu? Nama bapa? Bagaimana dengan identiti dan bangsa? Bagaimana dengan kewujudan ibu dalam keluarga gay dan maknyah? Ataupun peranan bapa dalam keluarga les ? Bagaimana anak2 ini akan di didik?


Adakah anak [lelaki] keluarga gay boleh bercinta dengan anak [lelaki] keluarga les? Dan bagaimana pula anak yang terhasil [tabung uji] dari perkahwinan seperti neh akan memandang kehidupan yang pelik neh? Kenapa dia dihasilkan dari benih lelaki dan perempuan dan bukan dari benih lelaki dan lelaki, mereka yang menjadi ayah dan ayah dalam kehidupan dia? Bukan kah neh ialah situasi yang rumit?


Owhh.. katakan sahaja bahawa mereka cuma mahu di iktirafkan melalui perkahwinan dan pekerjaan bukan ada minat nak buat anak segala bagai pasal mereka tahu ia adalah perkara yang mustahil. Jika hari neh mereka mahu di iktirafkan melalui pekerjaan dan perkahwinan, esok lusa mereka akan mahu yang lebih. 


Mereka akan mahu menjadi PM. Supaya boleh gubal perlembagaan yang mengiktirafkan mereka. Mereka akan mahu menjadi Agong. Supaya boleh melindungi golongan seperti mereka. Mereka akan mahu jadi ulama. Supaya boleh buat hukum yang menyebelahi mereka. Mereka akan menguasai pentadbiran, perundangan dan semua sektor. 


Supaya nafsu songsang yang mereka miliki akan dilindungi. Dan begitulah ia akan berterusan. Sebab itu walaupun sekuat mana pun simpati, langkah untuk mengiktirafkan golongan seperti neh tidak boleh wujud.


Maaf. Ini bukan dikriminasi. Kita tidak mahu menjadi palestine. Bila mereka beri pertolongan dan ruang kepada israel di saat semua orang melarang, mereka akhirnya dibalas dengan hina oleh israel. Andai kita beri ruang yang sama kepada golongan seperti neh, kita juga akan disakiti kelak. Kita akan ditindas. 


Mereka tidak akan pernah puas dan berhenti bergerak untuk berkembang. Sebab itu sekarang mereka tuntut keadilan untuk pengiktirafkan golongan neh dalam perlembagaan. Sedangkan dulu mereka hanya mahukan keadilan undang2 dan layanan adil dalam pendidikan. 


Pengaruh mereka semakin luas dan berani. Mereka menggunakan medium keadilan sosial. Adakah hanya mereka sahaja yang mahukan keadilan? Bagaimana pula dengan keadilan masyarakat normal macam kami? Kenapa kami kena terima nafsu songsang dalam kehidupan kami? Kenapa kami kena redha dengan perlakuan dan hubungan seks yang pelik neh? Kenapa? 


Lazim kita benci sesuatu hal kerana ia memudaratkan. Hubungan songsang neh memudaratkan. Ini sudah cukup menjadi asas kenapa hubungan seperti neh ditolak. Jangan ditanya kenapa kami tidak menerima anda, tetapi tanya diri anda sendiri, kenapa kami kena terima dan redha dengan perkara yang akan memudaratkan dan merosakkan institusi kekeluargaan dan masyarakat di malaysia neh? Kenapa?


Menjadi seorang gay diam2 dan tidak menghebahkan kepada orang lain, itu ialah pertimbangan yang betul. Menjadi seorang gay, mengakui secara terbuka, itu adalah perkara yang salah. Ia seperti memberi harapan kepada orang lain untuk berfikir bahawa normal ada nafsu terhadap lelaki. Dan ia juga memberi peluang untuk mereka membentuk sebuah kumpulan dan menuntut agar naluri songsang mereka di iktirafkan.


Dan seterusnya akan menjadi seperti di atas. Penganjuran pelbagai festival. Konon nya mereka berhak. Ya, berhak. Berhak dengan menindas hak orang lain. Mungkin itu hak yang mereka idam2kan. Pintu hak seperti itu tidak boleh dibuka. Membuka pintu hak untuk mereka bermaksud menutup pintu hak untuk kita. Dalam dunia neh orang normal dengan orang tidak normal tidak boleh duduk sekali. 


Sebab itu kita ada hospital sakit jiwa. Sebab tue kita ada ubat sakit mental. Jika anda tidak normal, maka carilah ubat dan penawar. Jangan pusing satu dunia untuk memaksa orang lain redha dengan keganjilan anda. Ia tidak adil buat manusia normal macam kami. Ada sebab kenapa orang normal macam kami ialah majoriti. Ia bukan suka2. Baik orang islam mahupun orang bukan islam perbuatan itu tetap salah dan merosakkan masyarakat yang normal. 


Maaf, saya menulis terus terang kali neh. 






Sozcyili : Air dan minyak tidak boleh bercampur.