t>

Breaking News

Kaunter Penjualan Tiket bola Indonesia vs Malaysia Dibakar.





Aduhai.

Teruk betul lah mentaliti penyokong bola sepak Indonesia neh. Ada ka depa sanggup bakar kaunter semata2 gagal dapatkan tiket perlawanan bola sepak yang berlangsung esok di antara Malaysia dan Indonesia [pertemuan final] bagi merebut piala emas dalam acara bola sepak sukan SEA.

Penganjuran sukan SEA di Indonesia kali neh tercatat sebagai penganjuran yang terburuk sekali. Dari segi keselamatan, layanan, makanan, tempat tinggal, keteraturan jadual, pusat latihan dan segala2nya dikatakan sangat teruk. Orang kata disaster. Macam lah dorang tak tahu yang dorang bakal anjurkan sukan SEA. 

So anjurlah proper sket. Bukan peserta + pasukan dari malaysia je komplain. Rata2 negara yang terlibat pun ramai komplain tak puas ahti + makan ahti. Aku rasa dorang memang suka cari pasal kowt. 

Buktinya dua video di bawah neh ;

1. Video pertama - Pesilat Indonesia yang menang dengan cara kotor. Lepas gigit, lari dan berselindung di belakang pengadil. Lepas tue yang lebih dasat, boleh pula menang pingat emas. Aduhai. Aku rasa berita thailand mesti kutuk kaw2 insiden neh.


2. Video kedua - Penyokong / penonton yang menyaksikan silat menendang peserta dari Vietnam. Huru hara gelanggang dibuatnya.  



Ini ialah bukti betapa teruknya sikap penyokong fanatik rakyat Indonesia. Minta tolong ubah lah. Bukan apa, ini kan acara sukan. Kalah dan menang itu dah adat lah. Semangat kesukanan mesti ada kalau nak menonton acara2 seperti neh. Tak boleh larh asyik nak menang jek. Kalau nak menang sangat, apa kata buat sukan syok sendiri. Sendiri main, sendiri menang. Lebih baik kowt daripada asyik cari gaduh dengan negara orang jek. 

Ye tak?

Klik sini dan sini. Baca komen2 dari penyokong2 negara lain yang mengutuk indonesia kaw2. Kali neh hampir kesemua negara yang terlibat dalam sukan SEA mengutuk Indonesia [kecuali indonesia].

Sozcyili : Apa pun tak boleh larh indonesia neh..