Gambar-gambar penderitaan umat islam Rohingya.

Kepala hotak AmenoWorld on Friday, June 15, 2012

Kali neh aku share beberapa gambar. Kadang2 gambar boleh mengungkap pelbagai ekpresi, emosi dan kata2.

Semoga apa yang berlaku kepada mereka berjaya membuka pintu ahti pemimpin kita untuk memberikan mereka penempatan sementara di malaysia. Sama2 doakan ye. Harap2 najib terbuka ahti untuk membantu mereka.







Menurut admin yang menyelenggara fanpage  Kami Bersama Umat Islam Rohigya

Kami (Muslim Rohingya) hanya mempunyai 3 pilihan :

1-Kami kekal di sini dengan risiko terus dibunuh
2-Kami berlayar ke tengah lautan dengan risiko lemas
3-Kami menjadi pelarian jika diterima negara berkenaan

Kalau bukan kita, siapa lagi yang akan membela mereka?

Isu Rohingya adalah isu umat Islam sejagat. Mereka telah ditindas buat sekian lamanya dan kini sebahagian daripada mereka telah pun mendarat di Malaysia bagi mendapatkan perlindungan dan bantuan kemanusiaan daripada saudara seaqidah mereka.

Jadi, kita berharap sangat kerajaan kita akan membenarkan mereka untuk terus berada disini. Penempatan sementara sehinggalah masalah mereka selesai sekurang2nya. Jangan bertindak zalim seperti tentera di thailand.

Lihat gambar bawah neh  ;

                                Gambar merujuk kepada tentera thailand yang melayani pelarian rohingya macam hamba abdi.

Lihat gambar kat bawah neh juga ;

Jenayah anti-Muslim di Burma. Seorang pemuda beragama Budha berjalan pulang selepas selesai menjalankan misi. Membakar rumah dan perkampungan orang Islam di Burma dalam proses penghapusan etnik Muslim di sana. 

Allah! Kerajaan myanmar, polis dan tentera tidak mengambil apa-apa tindakan malah menyekat dari muslim Rohigya dari memiliki sebarang bentuk senjata, pisau dan parang. Mereka perlu mendapat kelulusan polis untuk memiliki barang-barang tersebut.

Ya Allah, bantulah saudara-saudara muslim kami!

SUMBER sini.

Jadi betul larh bahawa segala kekejaman terhadap umat islam rohingya adalah disebabkan mereka menganuti islam. Mereka takmo ada orang islam majoriti di sana. Tapi orang2 burma mao pula mai bekerja di malaysia? Ehh babi betul. Kan aku dah bengang neh.

Bersepah orang myammar kat sini. Ehh geram pula aku. Walaupun yang buat tue kerajaan mereka tapi rakyat yang menyokong kerajaan mereka pun sama2 babi. Sudah sampai masanya untuk kita hapuskan kedutaan myammar di malaysia dan sekat orang2 myammar mai masuk bekerja di malaysia.

Jangan dibagi can pada orang yang bunuh orang seaqidah kita beb. Mereka tu tarafnya di bawah tapak kaki kita jek. Mati paling layak. Siyes.

Keegoan kerajaan myammar di malaysia boleh rujuk sini. Mari kita bersama2 fikir macam mana nak hapuskan kedutaan myammar dan syria kat malaysia. Kasi halau mereka seme yang bunuh umat islam. Jangan dibagi can waima sorang pun.

Sozcyili : Pasal agama pun nak bunuh orang. Babi nya kerajaan myammar.

Dengar cerita, ramai geli dengan suara artis yang nyanyi lagu Warisan ni?

 

Followers

Readers