t>

Breaking News

Inilah video klip NAMEWEE yang buat CHINA marahkan Malaysia!

Bodoh punya namewee.

Marah? Jangan. Benda betul apa yang aku cakap tue. BODOH plus EMOSI tak bertempat.

First, walaupun LCW kalah, kita kena terima. Suka tak suka itu ko punya pasal. Yang penting dah kalah tetap dah kalah dan kena belajar terima hakikat dan fakta bahawa Lin Dan yang memenangi perlawanan tersebut.

Kedua, walaupun LCW kalah dan Lin Dan menang, itu bukan alasan untuk kita menghina dan mempersendakan atlet dari negara lain secara terbuka. Biasalah, kita akan tulis dan cakap komen2 yang menyalahkan lin dan tetapi tidak lah terlalu terbuka sampai buat video supaya mereka tahu apa yang kita rasa.

So kalau namewee nak rasa marah apa bagai, just luahkan biasa2 sudah la.. itupun tak perlu larh sampai menghina sehingga mengheret nama malaysia tak pasal2. Jadilah penyokong yang membantu menaikkan atlet kita bukan membantu memburukkan mereka di mata dunia.

Kita seme sokong LCW tapi cara namewee neh memang memalukan kita tak pasal2 sebab isu kali neh isu LCW. LCW bukan bawa jenama namewee tapi bawa jenama malaysia. Dan bila itu berlaku tak pasal2 rakyat malaysia terheret sekali dengan perangai bodoh si namewee.

Well, lagu kat bawah neh memang tak sedap. Itu kalau korang tanya aku. Samada ia menghina ataupun tak menghina lin dan, ia memang bukan lagu yang sedap. Lihat video klip yang dimaksudkan kat bawah neh sendiri ;


Namewee mungkin akan padam video neh kelak. Dan mungkin juga tidak akan padam. Jawapan balas dari namewee yang terbaru ialah dia tidak akan padam video neh. Bahkan dia pertahankan kata2 dia ke atas lin dalam video klip tersebut atas alasan dia seorang penyokong LCW.

Well, aku pun penyokong LCW. Tapi aku bukan begitu bodoh sampai nak buat video klip yang boleh memberikan gambaran buruk mengenai malaysia kepada mana2 rakyat di negara neh. Bahkan tindakan namewee hanya akan menyebabkan malaysia dipandang enteng kerana emosi tak tentu pasal akibat gagal mendapat emas pertama.


Kalau korang nak tahu, namewee juga telah disabledkan rating di video nya. Takut lah tue. Takut orang dislike lebih banyak dari like so dia bertindak tutup rating. Lepas tue bercakap dalam bahasa cina. Alasan taknak orang malaysia bukan berbahasa cina faham.

Simple logic. Dia taknak orang malaysia keseluruhannya aim dia teruk2 sebab buat video bodoh neh. Sejujurnya aku juga tak faham apa yang dia cakap. Tapi walaupun aku tak faham, aku percaya tindakan dia memang membebalkan. Sebab tue ada video klip balas dari warga china untuk namewee kat bawah neh beb ;

 

Bagus.

Kempen memburukkan malaysia di mata dunia oleh namewee. Sudah sampai masanya untuk check otak namewee, adakah dia benar2 waras ataupun sakit otak.

Kebodohan namewee juga telah menyebabkan LCW tak pasal2 kena minta maaf kat china. Sudahlah kesedihan akibat dikalahkan lin dan masih berbekas lagi, ini ko tambah lagi kekesalan dia dengan perangai bodoh + emosi tak tentu pasal ko. Bodoh ke apa ko neh? 

Maaf. Itu bukan soklan. Itu sekadar formaliti untuk mengatakan ko sememangnya bodoh. Terima lah hakikat namewee. Perangai ko memang ada slack. Bukan sikit tapi banyak. Bila fikir2 balik, aku rasa aku dah faham kenapa ramai orang melayu tak suka ko. Tindakan ko kali neh telah membuktikan sesuatu dan ko sememangnya pandai memalukan negara. Thanks. 

Errr.. pemain yang kalah pun tak emo cam lue namewee. Lebih sudu dari kuah larh lue neh..