t>

Breaking News

Hot : Kena tipu dengan program My Beautiful Malaysia.

sedikit perkongsian ye admin ~
 
(program beautiful malaysia 3-2-2013)

*kasihan dengan hampir 100 orang pelajar USIM yang hadir ke Program My Beautiful Malaysia Day yang dianjurkan kerajaan serentak seluruh negeri hari ini. USIM dipecahkan ke dua destinasi, Port Dickson, Negeri Sembilan dan Kluang, Johor.

indah khabar dari rupa. ingatkan program yang bertemakan cintakan alam sekitar di Malaysia, sebab antara aktiviti yang diwar-warkan adalah menanam pokok dan gotong-royong. rupanya disuap dengan hedonisme yang bertopengkan 'Beautiful Malaysia'. 

di Johor hari ini, pelajar USIM dihiburkan dengan gelek dangdut yang ngeri . nyanyian, dan kemudian hujan turun hampir sepanjang hari. aktiviti yang diiklankan seolah-olah tiada. sama dengan apa yang berlaku di Port Dickson, saya sebagai pengiring pelajar KK1 ke sana turut merasa sedih dengan apa yang berlaku hari ini. kami seolah hilang punca ketika berada disana, hilang nilai-nilai Islam dan tiada pengisian yang memberi manfaat buat diri.

menyesal.

saya mendapat pengajaran yang amat besar hari ini, dan ianya akan menjadi pengalaman pahit buat saya.

satu lagi, saya takkan berkompromi lagi untuk program-program seumpama ini. walaupun kena cari pelajar, buat pengumuman, post di FB dan sebagainya. muktamad.

saya minta maaf bagi yang terasa dan yang terlibat hari ini. sekian.

*Baru balik dari Kluang, Johor utk program ntah pape My Beautiful Malaysia... sgt2 terkejut apabila dihidangkan dgn persembahan dangdut oleh penyanyi mane ntah..siap turun ajak penonton gelek sekali.. Selain itu hadirin juga dihidangkan dgn muzik2 rock, oppa gangnam stail dan lagu2 jiwang.. 

 
Allahrobbi..mcm ni rupanya program anjuran KERAJAAN.. Aku tak abis pkir...mengucap panjang aku..malu bdk2 Usim yg pkai kopiah dan tudung labuh yg hadir skali.. Klu mcm ni la cara KERAJAAN nak tarik anak2 muda, hancur lebur abih la masa depan negara kita..makin berleluasa lah keruntuhan moral dan akhlak.. 

 
Dari pengalaman aku ni, aku bleh buat kesimpulan bhw org yg menyokong KERAJAAN ni adalah org yg jahil dan sememangnya tak mahukan Islam..jadi sia-sia la kita duk kempen Islam pd diorg.. Seriously aku menyesal join program ni...

~Semoga Allah mengurniakan petunjukNYA pada golongan ini~


Sumber : sini