t>

Breaking News

Report Polis Ke Atas Jururawat Kerajaan Pulakk..

Aik.

Nak bawa kes balai polis. Benda neh aku baca kat wujud. Rileks dulu aku ingat. Aku bukan nak side mana2 pihak. Pendapat aku ialah kita kena biarkan pihak berkaitan siasat laporan pengadu. 

Rujuk bawah ;



Dan dalam masa yang sama dengar juga penjelasan dari pihak yang dituduh. Ada orang2 di facebook memang dah paneh lepas tengok gambar ini. Kalau aku jadi dia pun aku paneh. Lebih2 kalau jadi ibu bapa kepada bayi di atas. Memang paneh. 

Tapi sebagai orang luar yang simpati kepada bayi di atas elokla kita biarkan je mereka2 yang terlibat dalam isu neh selesaikan masalah di atas ikut saluran yang ada.

Tak perlu nak report2 polis. Meskipun kita simpati kepada bayi di atas. Namun dalam waktu yang sama tak perlu menambahkan suasana yang tegang bertambah tegang.

Kita juga berharap jururawat yang tidak bertanggungjawab itu mengambil pengajaran dari kes ini. Oke ko jururawat, penat ke, letih ke apa ke itu ialah kerja yang ko sendiri pilih. Siapa paksa ko jadi jururawat? Aku ke? Orang lain ke? Pesakit ke? Takde sesiapa pun paksa. Jadi kena la bertanggungjawab atas kerjaya yang sendiri pilih. Pada saat ko bersetuju menjadi jururawat ialah pada saat ko sendiri REDHA dan RELA memikul semua tanggungjawab yang satu2 jururawat perlu pikul. 

Pesakit ke ahli keluarga pesakit ke bukan semua tak memahami. Segilintir dari mereka je kurang sabar tetapi majoriti sabar. Pernah dengar kes pesakit mengamok bantai jururawat? Takde kan. Tetapi kes jururawat bersikap biadap, menjeling, mulut cakap lepas selalu kedengaran kan? Itu maksudnya apa? Hah sendiri mao ingatlah.

Pun begitu bukan semua jururawat2 kita bersikap begitu. Yang baik2 lagi bersepah dari yang tak baik. Baik di hospital kerajaan mahupun swasta. Segilintir yang biadap tidak mewakili majoriti jururawat yang penyayang. Jangan disebabkan seorang jururawat yang biadap kita marah kat semua staff nurse. 

Moga kes di atas dapat disiasat dengan adil seadilnya. Ini untuk kebaikan kedua2 belah pihak. Baru tahu siapa betul siapa salah. Baik di pihak jururawat mahupun ahli kelurga yang terlibat, kita berharap kes dapat diselesaikan ikut saluran yang wujud bagi memberi pengajaran kepada mana2 pihak yang mengabaikan tanggungjawab. Bai.