t>

Breaking News

Angkara Kangkung, Najib Kena Tibai KAW2 Di Laman Sosial!!!!

#kangkung

Ialah kata kunci = perkataan yang mahu ditrendingkan di laman twitter. Adakah kemarahan rakyat Malaysia yang tercetus dari kenyataan Najib menerusi berita baru2 ini akan merealisasikan perkara tersebut?

Rujuk petikan berita Najib berkaitan kangkung. Disini dan disini.

Satu berita pendek. Satu berita yang sama diselitkan dengan unsur2 troll. Yang versi troll dikongsikan sebanyak 5,018 oleh pengguna facebook ketika ini.

Kalau baca di wall facebook pun, rata2 update isu kangkung aje. Maka terkenalnya Najib dengan kangkung2 kesayangan nya selepas neh.

HAHAHA.. 

Gambar2 trolling kangkung juga mula diilhamkan oleh pengguna2 facebook.

Rujuk ;




Kredit to MG dan Milo Suam.

Aku dah mula memikirkan yang Najib neh gamaknya dah kena sumpah rakyat. Hari2 kena maki Najib bodoh, Najib bodoh lama2 dia betul2 menjadi lebih bodoh daripada bodoh yang sedia ada selama neh.

Haha..

Fikir. Catatan neh memang khusus untuk Najib.

Kangkung turun harga adakah membawa kesan langsung terhadap ;

- Harga rumah?
- Harga kereta?
- Harga barang keperluan asas seperti gula + beras + tepung + telur dan sebagainya?
- Cukai GST?

Harga kangkung turun hanya effect kepada penjualan kangkung saja. Tak babitkan harga2 lain pun.

Bukan rakyat makan kangkung hari2. Kalau kangkung mahal rakyat boleh beli sayur jenis lain. Tapi kalau telur ayam mahal macam mana? Telur itik pun mahal juga. Alternatif takde. Orang2 miskin kalau nak makan telur pun dah rasa mahal, nak makan apa lagi? Ayam dan ikan sah2 lagi mahal. BTW, aku dulu pernah hidup melarat. Telur memang makan hari2 woo. Sapa yang pernah hidup melarat tahu harga telur lebih penting dari harga kangkung.

Harga kangkung juga tidak akan mempengaruhi keputusan kerajaan mengenai kadar tol, kenaikan pelbagai tambang pengangkutan awam, tarif elektrik, tarif air, harga petrol dan beberapa perkara lagi, seperti ura2 kenaikan minyak dan gas memasak. Betul?

Jadi kenapa la PM sibuk pongpang2 pasal harga kangkung yang hampir saja harganya tidak memberikan kesan mendalam kepada kehidupan rakyat?

Lainla kalau PM umum harga kangkung turun akan menyebabkan harga petrol turun, harga barangan keperluan asas turun, harga rumah turun, harga kereta turun, kadar tol turun, dan sebagainya.

Malunya lahai. Ada PM berfikiran cetek seperti ini. Najib memang jenis makan kangkung hari2 ke apa yang sampai happy sangat dengan penurunan harga kangkung? Siap suruh rakyat berterima bagai kat kerajaan la pula. Apa bendanya tu? BTW, aku tatau pula lepas neh kalau kita nak isi minyak boleh bayar guna kangkung. Kat station minyak 1Malaysia ke?


WAKAKAKA..