t>

Breaking News

Car Park Tidak Halal? - Ini Sebabnya.




Benarkah perkara neh? Benarkah seperti apa yang tersebar di internet neh? Benarkah di Shamelin Shopping Mall, KL telah menyediakan car park yang tidak halal untuk kemudahan2 mereka2 yang 'tidak halal = non muslim' di negara neh?

HAHAHAHAHA..

Sebenarnya itu adalah tidak benar sama sekali.

Apa yang berlaku ialah penunjuk arah neh sebenarnya nak tunjukkan dua perkara.

Pertama, ke mana arah car park.

Kedua, ke mana arah untuk ke lokasi yang menjual barang2 yang tidak halal.

Tetapi cara dia mengambarkan perkara tersebut memang boleh disalahsangka. Seolah2 nak bagitau ada car park yang tidak halal sedangkan apa yang berlaku sebenarnya ialah bukan seperti itu.

Cuba bayangkan di atas tue dia letak non-halal, then kat bawah tue toilet. Jadilah toilet untuk orang2 yang 'bukan muslim' agaknya.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH..

Lainkali,  letak la 2 anak panah. Supaya orang tahu ia adalah dua perkataan yang berbeza dan tidak berkaitan antara satu sama lain. So tak la nampak mengelirukan disitu. Betul tak? Apa2 pun kalau kita baca di FZ.COM pihak pengurusan mall dah mengakui perkara tersebut telah menimbulkan salah faham dan mereka akan membetulkan apa2 yang patut. Selama neh tak pernah pula terima complen dari mana2 pihak. Tak sangka pula ia boleh issue. Kind of issue la juga lebih2 lagi kalau ada puak2 yang cuba kaitkan dengan elemen2 racist derrr.. lue fikirla sendiri..