t>

Breaking News

Gambar Kakitangan AYAMAS Mencuri Dihebahkan Di Laman Sosial?

Inila gambar yang dimaksudkan.

Lihat ;



Kejap.

Aku tak faham isu. Oke fine dia mencuri. Then orang yang tangkap gambar neh mungkin nak maklumkan tindakan majikan dia yang menyuruh individu tersebut memakai kertas yang tertera perkataan mencuri besar2 tue dan berjalan ataupun berdiri di tempat2 tertentu supaya semua orang tahu dia mencuri ke? Itu sebab tak tunjuk muka. Nak lindungi identiti dia.

Motif?

Nak bagitau semua orang inilah pencuri ke?

Ini namanya penderaan mental. Mungkin tak la ramai yang akan kenang wajah dia sampai bila2. Tapi bayangkan juga perasaan dia bila diaibkan sedemikian rupa. Hukuman tak kena gaya. Then jangan la ko cakap alamakkk nasib baik kena pakai kertas tue aje. Kalau kena potong tangan macam mana?

Yelah tue.

Ko ingat undang2 Islam neh teruk sangat? Mereka pun ada peraturan2 yang perlu dipatuhi juga.

Hukuman yang diberikan ke atas gadis ini tidak kena. Baik ko suruh dia ganti balik aje la duit (atau apa2 barang yang dia curi) tue. Dalam masa yang sama didik dia agar ubah sikap. Kadang2 orang mencuri neh sebab terdesak sangat. Aku pun pernah jadi majikan juga. Marah juga pada pekerja yang lalai dan cuai. Sakit ahti juga pada yang tak amanah. Tapi aku ahti tisu la. Aku suruh dorang ubah sikap dan ganti apa2 yang patut aje. Aku tak tergamak la nak layan dorang teruk2. Bukan apa, kadang2 dorang neh ada bagusnya juga dalam lemau2 tue.

Hahaha..  

Apa pun aku cadangkan kita tunggu penjelasan dari AYAMAS sendiri. Benarkah apa yang sedang tersebar ketika ini. Jangan2 gosip dan fitnah semata2. Kutuk punya kutuk, keji punya keji, last2 fitnah. Lagi haru derrrrr

HAHAHA.. 

Dan kepada anda yang nak dapatkan kepastian dari pihak AYAMAS. Boleh berhubung di page rasmi mereka disini ==> https://www.facebook.com/AyamasMalaysia?filter=1