t>

Breaking News

Senarai 10 Negara Internet Berkelajuan Paling Laju Dan Paling Perlahan (Malaysia Paling Perlahan)!

Memalukan !!!!
Itulah yang aku rasakan. BTW, rasanya laporan ini bukan la baru pun. Bagi mereka2 yang ada pengalaman duduk di luar negara seringkali bagitau benda yang sama juga. Dorang cakap kelajuan internet kat Malaysia memang macam hapa. Harga plak toksah cakap la. Lagi macam HARAM. Mahal tapi kelajuan? Negara maju pun tak mahal macam neh wehhhh..
HAHAHA..
Kalau la apa yang diterbitkan oleh blog techno Techbiggy ini sememangnya berkredibliti dan terbukti, kedudukan Malaysia memang agak memalukan. Nasib baik bukan no 1. Tapi no 10 pun bukan la di kedudukan yang boleh dibanggakan.. still masuk dalam kategori perlahan juga tu beb..
Internet paling laju boleh dicapai ketika berada di Hong Kong. WOW...  Di ikuti Korea Selatan dan Jepun. Memang ramai yang puji kelajuan internet di Korea. Rakan2 yang pernah p Korea bagitau benda yang sama. Dorang siap cakap free WIFI pun lagi laju dari WIFI berbayar kat Malaysia neh.
HAHAHA..  
Yang paling perlahan pula Libya. Di ikuti dengan negara Nepal dan Nigeria. Malaysia tak juara pun dalam bab neh. Malaysia di kedudukan 10. Maksudnya paling tak perlahan tapi still perlahan la juga. Tapi kan.. kejap lagi mesti dorang cakap. Syukurla.. kelajuan internet di negara kita lebih baik dari Indonesia kot..
HAHAHA.. 
Top 10 Fastest Internet Speed

1)  Hong Kong
2) South Korea
3) Japan
4) Latvia
5) Romania
6) Belgium
7) Switzerland
8) Bulgaria
9) Israel
10) Singapore
Top 10 Slowest in World
1) Libya
2) Nepal
3) Nigeria
4) Iran
5) India
6) Bolivia
7) Syria
8) Indonesia
9) Kazakhastan
10) Malaysia