t>

Breaking News

Akhirnya 2 Objek Berkaitan #MH370 Ditemui Dedah PM Australia


Kisahnya begini.

1. Mula2 pakar imej satelit lakukan pencarian menerusi satelit dan akhirnya berhasil menemukan imej yang diyakini ada kaitan dengan MH370.

2.Maklumat awal tersebut tidak didedahkan kepada public.




3. Kemudian maklumat itu diserahkan kepada Maritim Australia yang bertanggungjawab mencari di sekitar Selatan Lautan Hindi.



4. Kemudian mereka sekarang sedang mencari dua objek yang diyakini ada kaitan dengan pesawat MH370.


5. Perkara ini diumumkan oleh PM Australia di satu sidang khas mengenai MH370 di parlimen negara itu.

Harap2 selepas objek tersebut ditemui ia didedahkan kepada pengetahuan umum. Dan harap2 berita kali ini adalah benar la. Bukan lagi berdasarkan andaian dan spekulasi semata2. Rakyat sudah boring. Bukan hanya di Malaysia bahkan 1 dunia.

Baca ;

Dua objek yang mungkin berkait rapat dengan pesawat Malaysian Airlines (MAS) MH370 yang hilang sejak 8 Mac, telah dijumpai, kata Perdana Menteri Australia Tony Abbot.

Menurut laporan AFP, pesawat P-3 Orion milik Australia telah dihantar ke kawasan di mana objek itu kelihatan. Australia mengetuai pasukan pencarian di bahagian selatan Lautan Hindi.

Abbot berkata pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia telah menerima maklumat tersebut berdasarkan maklumat yang diterima daripada satelit.

"Berikutan analisis pakar imej satelit ini, dua objek mungkin berkaitan dengan pencarian telah dikenal pasti." katanya di Parlimen negara itu.

 The Sydney Morning Herald melaporkan bahawa Abbot telah memberitahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai perkara ini. Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia dijangka mengadakan sebuah sidang media pada pukul 12.30 petang waktu Malaysia.