t>

Breaking News

GEMPAR - Cikgu Bunuh 20 Ekor Kucing Dengan Racun - Gambar2 Kucing Yang Mati

Gila bodoh punya orang. Oleh kerana dah ada saksi apa tunggu lagi. Pergi la report ramai2. Untuk rekod kes neh dah masuk paper METRO.

Lihat ;



Apa kesnya?


Sebahagian penduduk Kampung Taman Seri Waja di Kampung Jawa, di sini, mahu pihak berkaitan mengambil tindakan tegas terhadap individu yang memberi racun kepada 20 kucing menyebabkan haiwan itu mati dalam kejadian minggu lalu.
Tindakan itu dianggap zalim dan menganiaya binatang serta tidak berperikemanusiaan.
Dalam kejadian itu, 20 kucing berusia antara satu dan empat tahun ditemui mati dipercayai diracun.
Seorang penduduk, Halipah Maarof, 63, pihaknya mahu pihak berkaitan dapat menjalankan siasatan dan mengambil tindakan tegas terhadap individu terbabit.
Dia mendakwa ada pengusaha inap desa memaklumkan akan memberi makanan mengandungi racun jika penduduk di kampung itu tidak menjaga kucing mereka yang didakwa sering mengotorkan kawasan inap desa terbabit.
“Saya ingatkan kata-kata itu sebagai gurauan saja, bagaimanapun Ahad minggu lalu, kira-kira jam 4.30 petang, beberapa kucing didapati berdarah di mulut dipercayai selepas makan nasi bersama ikan yang diletakkan dalam satu bekas berhampiran halaman inap desa berkenaan.
“Akibat kejadian itu, tujuh kucing saya mati, malah ada jiran yang turut mendapati kucing masing-masing yang dijumpai mati dalam parit dan longkang di sekitar Taman Seri Waja,” dakwanya.

Rujukan :  http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/20kucingmatidisyakidiberiracun/Article/index_html

Dan menerusi salah seorang saksi ;


CIKGU BAGI KUCING MAKAN RACUN

Kemaskini. Lihat ;





Minta maaf atas kecelaruan info sebelum ini. Harap maklum ye.

Lagi ;
Sebahagian dari kucing2 yang mati

Sakit otak orang yang buat neh. Tau? SAKIT OTAK.

Apa salahnya berbincang dengan tuan punya kucing. Mesti ada penyelesaian punya. Yang buat takde penyelesaian ialah ko taknak bawa berbincang. Taknak berbincang. Taknak berbincang. BODOH GILE nak bunuh kucing2 neh. Kucing2 pun still consider as nyawa tau. Aku tatau la manusia jenis ahti apa yang tergamak bunuh kucing sebab dendam. Baik korang yang duduk berjiran dengan dia ahti2 sikit. Silap2 haribulan orang pun dia bunuh angkara dendam beb. Lue fikirlah sendiri. Oke bai.