Gambar2 Guru Ditumbuk Pelajar Tingkatan 2 Tersebar Di Alam Maya.

Dari apa yang dihebahkan menerusi laman sosial dan wassap ;

1. Seorang guru lelaki telah menegur tingkah laku seorang pelajar berusia 14 tahun, tingkatan 2 agar tidak berbuat bising di dalam surau sekolah. Namun ada juga versi cerita yang tersebar bahawa guru tersebut telah ditumbuk kerana memarahi pelajar tersebut yang tidak masuk ke surau. Yang mana satu betul tah.

2. Namun teguran itu tidak dapat diterima dengan baik oleh pelajar tersebut.

3. Entah macam mana dia bertindak memukul gurunya sehingga berdarah.

4. Gurunya ketika ditumbuk kat muka tidak menyedari yang pelajar tersebut ada niat nak menyerangnya.

5. Itu yang tak pasal2 berdarah.

6. Kalau tak dapat juga dielakkan.

7. Nama sekolah tak pula dihebahkan sekali. 

Lihat gambar2 jap ;




Sejujurnya.

Aku taknak bela sapa2 sehingga mendapatkan penjelasan dari pihak2 yang terlibat. Gambar pelajar yang tersebar neh sebenarnya tak cover muka dia pun. Tapi kan dia neh bawah 18 tahun. Juvana. So tak boleh la aku suka2 dedahkan wajah dia. Sebab tak terbukti dia salah pun. Hanya dengar cerita dari sebelah pihak je. Itupun tatau betul ke tak betul.

Cuma bila aku perhatikan baju sekolah budak tue. Aku dapati baju dia dan tangan dia ada kesan darah. Banyak juga kesan darah tue. Dia tumbuk cikgu dia macam mana agaknya ek sampai boleh berdarah2 cikgu dia?

Huhu..

Kalau betul la pelajar tersebut seorang pelajar yang samseng memang la tak patut.

Apa2 pun kita tunggu dan dengar la penjelasan dari kesemua pihak yang terlibat. Jika mana2 pihak didapati melanggar apa2 peraturan sekolah sekalipun, moga jalankan siasatan dengan telus dan hukumla seadilnya.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »