t>

Breaking News

Kenyataan Media JAKIM Isu Dna Babi Dalam Cadbury.

Sejak disahkan Cads (nama manja Cadbury) mengandungi dna babi dalam beberapa jenis coklat yang dikeluarkan oleh mereka oleh KKM sejak semalam, Cads terus menerima kecaman demi kecaman oleh pengemar2 muslims Cads yang sakit ahti sebab termakan coklat babi. Boleh tengok di laman rasmi fb mereka. Pengguna2 muslim masih terus terusan menyatakan amukan terhadap Cads. Dan ada juga yang bertindak mahu menyaman Cads dan JAKIM sekaligus kerana menyebabkan dia makan babi. 

Kat bawah neh pula kenyataan rasmi dari JAKIM berhubung isu Cads babi.

Baca ;

 

Penjelasan JAKIM menunjukkan yang JAKIM berharap orang ramai tidak mempersalahkan mereka di atas apa yang telah berlaku. Nampaknya JAKIM tersilap besar la. JAKIM la agensi pertama yang akan dimaki oleh rakyat Malaysia dulu tau. 

WWAKAKAKAKA..

Untuk rekod, semalam PPIM bagitau bahawa mereka mahu menyaman CADS.

Dan mereka juga mendesak tindakan tegas ke atas CADBURRY agar perkara ini tidak berulangan lagi. Nampaknya penguatkuasaan dan pemantauan yang lemah oleh agensi2 kerajaan telah memungkinkan perkara ini berlaku. Yang si PPIM nak harapkan kerajaan lagi untuk membela umat islam? Pasti dia bermimpi di siang hari.

HAHAHA..

Kbai.