t>

Breaking News

Proses Membuat Bihun Cap Masjid Menjijikkan - Dengan Gambar.

Gambar2 berikut tersebar di wassap dan facebook. 

Ia merujuk kepada satu proses pembuatan dan pembungkusan bihun Cap Masjid. Aku tak pernah beli bihun jenama ini. Tapi memang menjijikkan gila la dorang proses bihun neh. Nak muntah aku tengok. Ada cop halal namun diyakini palsu. JAKIM boleh mendakwa syarikat tersebut sebab salah gunakan cop halal bagi tujuan mengelirukan pengguna. Kementerian Kepenggunaan pun boleh juga memeriksa premis tersebut bahkan tak silap aku tugas2 menyerbu dan memantau neh dalam bidang kuasa kementerian kepenggunaan kot sebab ia melibatkan consumerisme. Ambil tindakan tegas dan tutup terus kilang kotor neh.

Lihat gambar2 yang tersebar ;













1. Lihat gambar2 awal.

2. Tengok la tak dibersihkan langsung lepas buat bihun.

3. Dibiarkan terbuka dan kotor. 

4. Tempat pun bersepah2 dan penuh dengan habuk.

5. Lihat pula gambar bangla packing bihun.

6. Tak pakai sarung tangan pula tue.

7. Tah2 korek hidung terus packing bihun.

8. Dengan tak berbaju semua cukup.

9. Peluh mengalir ke dalam bihun. Eee nak muntah aku. Jijik gila.

10. Lepas tue gambar akhir. Bihun ada cop halal.

11. Macam palsu aje aku tengok.

12. Mohon kementerian terbabit pantau dan amek tindakan tegas. 

Kasi ajar syarikat bangang tue. Alamat, nama syarikat semua ada. Hanya tunggu tindakan susulan aje.

Thanks.