Isu #CDM25 - Penjelasan Saksi Tempat Kejadian Insiden Kiki Mengamuk Kaw2.

Ketika ini banyak page yang dicipta untuk menyamar sebagai Kiki. Tengok la. Dalam masa satu hari berapa banyak fake account timbul untuk menyamar sebagai dia. Untuk rekod, ada yang keliru tau. Ada yang ingat dia betul2 memiliki page tersebut dan yang update itu adalah dia.

Tengok ;


Dan antara yang tersebar. Kononnya ini ialah penjelasan dari si Kiki ;


Ini dipercayai fake. Aku dah tinjau di fanpage original yang dimiliki oleh Kiki. Memang takde. Tue, siap ada yang sebarkan statement Najib ;


Ini pun fake. Dalam twitter Najib takde.

Yela. Yela. Nak menyindir masing2. Aku faham. Tapi aku just nak betulkan pada sesetengah yang salah faham. Ada yang salah faham maka aku nak bagitau dorang yang gambar2 di atas neh ialah fake. Bukannya betul2 pun. Itu aje.

Berikut ialah keterangan saksi yang berada di tempat kejadian. 


Owhh.. rupa2nya dia buat kereta orang. Mangsa dia ketika itu ialah seorang makcik yang penyabar.. syukurla makcik tue tak bawa stereng lock. Kalau tak, tatau la apa nasib dengan kereta baru tue.

Heehehe..

Satu lagi keterangan dari saksi ;



Tue dia.. saksi kata perangai bapa pun sama. 


Ketika ini, si Kiki dah menjadi lauk kepada pengguna media sosial. Ada 3 perkara yang terjejas membabitkan hidup dia dalam masa semalam aje.

Pertama. Maruah dia. Semua orang tahu nama dia. Tahu wajah dia. Tahu kenderaan dia. No plat dia. Tempat dia bekerja.

Kedua. Perniagaan dia. Adakah orang akan masih mahu melanggan dengan dia bila melihatkan sikap dia yang sebegitu?

Ketiga. Emosi dia. Sudah tentu ia adalah perkara yang menyakitkan kerana once gambar2 ko dijadikan troll untuk melauk orang maka sampai bila2 pun gambar2 tersebut akan di ulang tayang berkali2. 

Kalau kita tengok komen2 kat page dia pun tak banyak yang berperanan nak membantu menyedarkan Kiki bahkan lebih kepada provokasi, sindir2 yang tak berilmiah dan komen2 yang macam gampang pun iya juga. Sedikit dari mereka yang faham isu dan mahu membentuk kesedaran tapi lebih ramai yang jadi nasi tambah tanpa apa2 tujuan yang pasti.

Aku stick dengan pendapat asal. Kiki perlu tampil meleraikan kekusutan. Minta maaf pada uncle tue dan selesaikan semuanya dengan cara yang baik kerana sebagai manusia kita kena akui ada kalanya tindakan2 kita memang melampaui batas2 norma kemanusiaan.

Serangan2 yang berbentuk peribadi pun kurang ajar juga sebenarnya. Konon nak betulkan akhlak si Kiki yang biadap. Tapi ejek dia gempal, ejek dia hitam bahkan ejek gigi dia jongang.. apa jadahnya?

Itu semua beradab sangat ke? Kalau kita pun tak beradab maka jangan sembang pasal adab dengan orang lain. Simple as that. Nak jadi polis moral, moral sendiri kasi cantik dulu la. Aku bukan nak bekap si Kiki sebab aku memang sakit ahti gila babik la juga tengok tindakan dia ganas semacam tapi serangan2 yang mengarut terhadap Kiki, sama aje kot macam si Kiki serangan uncle tue. 2 x 5. 

Si Kiki neh satu yang buat aku sentak sebab dia racist. Betul aku cakap. Aku memang menyirap dengan mana2 orang racist. Tapi sama juga kot orang2 yang serang Kiki berdasarkan ciri2 peribadi seperti sentuh gigi dia la, sentuh bentuk badan dia la, sentuh warna kulit dia la, sentuh rupa paras dia la.. dan macam2.. macam la korang tue cantik dan kacak sangat. Kita neh dok mengutuk rupa paras orang memang power. Konon2nya bila mati masuk kubur itu je la rupa kita sampai kiamat. Padahal tak sedar kita kutuk ciptaan Allah. Relax sudah la. Sentuh benda2 yang berkaitan aje. Yang p babitkan benda2 yang takde kaitan pasal apa.

Bashing Kiki bagai nak rak kat ruangan komen dekat beribu riban aku tengok. Ramai orang emosi bahkan lebih emosi dari si Kiki pun ada. Tapi tak guna semua tue. Baik minta polis siasat aje insiden tersebut sebab bukti semua kita dah sebar.

Kita ada bukti kejadian.
Kita ada keterangan saksi.
Kita ada bukti kat mana dia tinggal just in case untuk percepatkan siasatan polis.
Dan kita juga ada no telefon dia untuk polis hubungi dia bagi membantu siasatan.

That's. Untuk rekod, no telefon dia, terang2 dia sebarkan di fan page dia. Jadi, ramai orang ada akses terhadap no telefon tersebut sebab dia sendiri sebarkan secara terbuka.

Maka. Biar polis jalankan kerja dia. Korang nak troll2 pun sikit2 sudah. Jangan troll sampai lupa isu pokok. Fikir2kan la ek.

Kbai.

Share this :

Previous
Next Post »