Isu Ayam Tebuk - JAKIM Makin Cuak Kena Balon Dengan Pengguna Islam.

Mula2 kecoh isu penemuan ayam tebuk. Kecoh la kan kes tersebut. Lebih2 lagi dibeli kat pasaraya. Maka ramai la yang share. 

Korang tengok gambar kat bawah neh ;



Kalau baca penulisan beberapa blog dan apa yang tersebar, nama pasaraya yang menjual ayam tebuk ini adalah GIANT. Aku tak jumpa sumber pertama yang menamakan tempat ayam dibeli ialah dari GIANT tapi aku petik apa yang tersebar aje. Harap2 kalau salah tolong betulkan.

Dan sejurus tersebarnya gambar di atas maka ada pihak2 yang mengadu kepada JAKIM untuk siasatan lanjut. JAKIM terima aduan dan lakukan siasatan. Makan masa la juga. Dan selepas itu JAKIM keluarkan kenyataan bahawa ayam tebuk boleh dimakan.

YAwwwwww..

BOLEH DIMAKAN? Kerana ia bukan la ayam tebuk kata Jakim.

Berikut adalah jawapan dari JAKIM ;


Ingatkan.

Dengan penjelasan itu orang nak terima. Tapi rupa2nya kena balon pula kat media sosial. Lagi teruk JAKIM kena lauk sampai delete posting.

Lihat ;



JAKIM. JAKIM.

Selepas coklat Cadbury. Allah juga mahu kami buka mata dengan cara anda buat kerja gamaknya. Inila terjadi bila menteri agama berani gunakan wang zakat untuk lawan qazaf. Semua berbalik pada korang semula. Meskipun menteri agama dah bayar balik wang yang dia gunakan tapi still dia pernah gunakan dan bayar balik sebab terkantoi. Lagipun.. dorang la cakap dia bayar balik. Entah kita neh mana tahu. Betul ke tak betul dorang bayar balik kan..

HAHAHAHAHAHA

LUe fikirlah sendiri.

Share this :

Previous
Next Post »