t>

Breaking News

Jika Bagi BRIM Penuh Rakyat Mungkin Beli Iphone 6 - Ahmad Maslan.

Yeay.

Teruskan buat statement bongok. Keluarkan satu statement yang bijak tidak sesuai dengan diri anda pun wahai Ahmad Maslan.

WAKAKAKA..


Sambil menayangkan iPhone 6 barunya kepada kakitangan awam hari ini, Datuk Ahmad Maslan menerangkan pemberian tunai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dibayar secara ansuran supaya ia tidak disalahgunakan untuk membeli barangan mewah seperti itu.

BR1M dinaikkan dari RM450 ke RM750 dan dari RM650 ke RM950 bagi isi rumah berpendapatan rendah dalam kategori berbeza mulai tahun depan, dan akan diberi secara ansuran, dan bukan sekaligus seperti sebelum ini.

"Kalau diberi sekaligus RM950, dan bukannya tiga kali ansuran pada Januari, Mei dan September, mungkin kita boleh lihat rakyat mula membeli telefon bimbit baru seperti iPhone 6," katanya.

Sambil berkata demikian, Timbalan Menteri Kewangan itu dengan bangga menunjukkan iPhone 6 baru miliknya yang katanya dibelikan oleh anaknya di London selepas menamatkan pengajian baru-baru ini. Ahmad ketika itu sedang berucap kepada kira-kira 200 kakitangan kanan Lembaga Hasil Dalam Negeri di Cyberjaya.

Beliau kemudiannya mengulang kenyataannya sebelum ini bahawa bayaran BR1M cukup untuk menampung tiga bulan perbelanjaan isi rumah rakyat yang layak menerimanya. 


-TMI-

- Dan kalau pun orang nak beli mengapa pula ia merupakan satu kesalahan?

- Duit yang dah sampai ke tangan rakyat adalah hak rakyat untuk belanjakan cara dorang.

- Kalau tak puas ahti maka jangan la bagi BRIM lagi.

- Benda2 macam neh Ahmad Maslan tak payah sebut la.

- Budak2 bujang tue hah yang selalu dapat duit BRIM dan enjoy. Walaupun bukan semua orang.

- Family yang dapat mahupun warga emas dorang lebih banyak gunakan duit BRIM untuk keperluan ataupun melengkapkan dorang punya matlamat. Contohnya dalam simpanan ada 500. Tambah 300 mungkin boleh beli computer second untuk anak2 study ka. Ataupun repair kereta/motor rosak ka, ataupun apa2 aje la.

- Jangan la ko ingat orang (BRIM FAMILY + WARGA EMAS) yang dapat BRIM mesti beli beras dan blablabla tue.

- Hak kami nak belanja cara kami.

- Jangan sibuk. Baik kau sibuk cara budak2 bujang yang dapat BRIM lagi bagus. Siap ada yang beli tiket concert dan bangga2 update kat facebook lagi.

HA HA HA