t>

Breaking News

Jaga-jaga Rakyat Malaysia - JPJ Kini Serbu Taman Perumahan Untuk Saman Rakyat.

WOW.

JPJ.

Beria2 sangat nak saman orang neh dah kenapa kau semua? Mama Rosmah tak cukup dana nak shopping ke apa wei?

MUAHAHAHAHAHAHA..

Apa yang tersebar di laman sosial ;


So. JPJ. Buat kerja gila lagi.

Aku tengok rata2 rakyat Malaysia memang meluat dengan JPJ. Kalau pun ada stock2 yang bekap JPJ adalah mereka2 yang bekerja di JPJ ataupun ada kaitan dengan JPJ. Kalau korang tak percaya, korang p buka page rasmi JPJ kat facebook. Apa2 jek yang dorang update, yang komen 99% sindir, perli, kutuk, maki, hina JPJ.

Punyalah malang nasib lue JPJ. Admin pun sampai tak mampu REPLY. Yang bestnya. Dorang tak ban. Ahti tak tisu. Kira terbuka la juga kalau nak dibandingkan dengan admin page Rafizi Ramli. Itu admin ahti tisu. Pantang kena kritik, terus block.

HA HA HA

Dan sekarang. JPJ tengah buat ops cari duit. Cara JPJ cari duit ialah keluarkan saman. Dan sekarang. JPJ akan meluaskan operasi saman mereka sehingga ke kawasan2 perumahan kalau ikut maklumat di atas.

Pada aku ini melampau.

Benda tak bergerak atas jalan. Ko nak saman kenderaan yang park semata2 depan rumah orang buat apa?

Dia bukan dikira buat kesalahan lagi pun kan? 

Satu lagi. Perkataan aksesori kenderaan tue boleh dimanipulasikan oleh staff JPJ ikut mood pemikiran dorang. Selama neh sepanjang depa keluarkan saman2 ke atas pemilik2 kenderaan yang kononnya memasang aksesori kenderaan yang tidak memenuhi spesifikasi keselamatan tanpa pernah kemukakan hujah2 ataupun bukti2 solid bagaimana pemasangan aksesori2 tersebut berupaya menjejaskan keselamatan kita dan orang lain ketika memandu.

Nampak?

Nampakk?

Setakat pongpang2 sembang kemas cakap tak selamat. Apa statistik yang mereka pernah kemukakan bahawa kemalangan jalanraya berpunca dari pemasangan aksesori2 tersebut? Kalau kita baca kes2 kemalangan maut dan ngeri kat negara neh seringkali alasan ;

- Memotong (sehingga bertembung dengan kenderaan bertentangan)

- Keadaan jalan (jalan tidak rata, jalan tak betul)

- Keadaan cuaca (jalan licin, hujan)

- Keadaan kereta (contoh, brek tak makan)

Itu seringkali jadi main cause kepada kemalangan kat negara neh. Yang part memotong pula. Kebanyakkan kenderaan seperti kereta mereka potong lori2 yang besar neh kau tahu dan accident. Dan lori2 yang besar neh kenapa dibiarkan atas jalan pagi petang siang malam walaupun keadaan lori tersebut sebenarnya memudaratkan keselamatan pemandu lain. 

JANGAN BOHONG LA. 

Setakat lori senget atas jalan, sapa tak pernah jumpa?

Setakat lori yang tak ikat betul2 besi yang depa angkut, sapa tak rasa takut dok belakang tue?

Setakat lori yang bawa kayu2 lepas tue kayu2 tue macam nak hempap kenderaan kita jek sebab kayu2 tue bergerak2 macam ikat tak betul, sapa rasa selesa?

Banyak terjadi kes kemalangan jalan raya akibat bertembung dengan kenderaan di jalan bertentangan sebab nak potong lori2 besar gedabak macam tue la. Dok belakang cuak. Potong plak sekali terlajak sebab tak bajet betul2. Memang kecuaian manusia. Tapi kecuaian manusia tue didorong ko tahu. JPJ patut focus sediakan sistem jalanraya yang selamat terlebih dahulu.

Bukan sibuk dok mangsakan rakyat jelata.

Balik2 motor, kereta semua kena.

Lori? Lepas. Sebab? Geng2 depa.

Serbu kedai2 aksesori tue pun auta JPJ untuk menampakkan mereka buat kerja la konon2nya. Padahal aim mereka nak bagi rakyat sangka baik. Woo JPJ serbu pemilik kedai aksesori. So takpe la JPJ saman aku. Malas la aku nak kritik dia lagi.

Hihihihi

WAYANG MACAM NEH. ORANG BEBAL LUE BOLEH LA KAWTIM JPJ WOI.

Dari JPJ buat kerja bebal. Sibuk kutip saman. Baik JPJ cari jalan untuk lebarkan keadaan jalan. Motor selalu kena himpit dengan kenderaan giant ko tau. Kereta boleh dimaafkan lagi. Tapi kalau lori memang bahaya doe. Kadang2 tue. Kita kat depan. Dia kat belakang. Tah macam mana tah bila tengok cermin boleh rasa yang lori neh perasan ke tak perasan aku kat tepi neh. Bahaya kot.

Sampai bila penunggang2 motor nak rasa macam neh?

Bila minyak naik suruh gunakan kenderaan jimat minyak.
Bila guna motor kena himpit dengan kenderaan2 besar.
Mana ruang keadilan untuk kami?

Lue fikirlah sendiri ek.