t>

Breaking News

JPJ Kantoi Malu Lagi - Lelong Kereta Curi Sampai Menyusahkan Pembayar Cukai!!!

Ada dua isu yang berasingan membabitkan JPJ kali neh. JPJ yang start war dengan rakyat Malaysia. Bukan kita yang nak war sangat dengan dia walaupun kita memang tak respect JPJ sangat pun disebabkan ketidakcekapan mereka dalam menguruskan permasalahan2 berkaitan kenderaan samada piawaian dan juga keselamatan serta undang2.

Isu pertama babitkan staff JPJ.

Ini apa yang tersebar di laman sosial.

Lihat ;



Ini apa yang tersebar di laman sosial. Tue dia aih. Staff JPJ pun tak ikut peraturan ka? Alamak. Rakyat kena saman, kena kejar. Kalau staff JPJ plak bagaimana ek? Lepas tue dia sendiri p sebarkan kebodohan dia.

Tengok ;


Mak ai.

Kawan kita terang2 mengaku dia kutip saman sebab nak cukupkan kuato. Fulamak. Depa ada kuota kutipan saman tiap2 bulan ke apa? Macam kau jual barang la. Sebulan kau kena jual berapa. Setahun berapa. So JPJ pun macam tue ka apa?

Gila babun la depa neh.

Bayangkan.

Sebagai pegawai JPJ. Kau pun tak tunjukkan contoh yang betul. Kau pun dok langgar undang2. Kau langgar sebab kau rasa undang2 tue tak logik. Dah kalau ko yang bekerja dengan JPJ pun rasa logik, apa ke logiknya kami yang TIDAK BEKERJA dengan JPJ akan rasa LOGIK pula kan?

Nampak?

Nampakk?

And then.

Yang kedua pasal kes JPJ kalah saman ;


Part bayar saman tue dah tentu2 gunakan duit pembayar cukai. Ke JPJ potong duit gaji anggota depa untuk cukupkan bayaran saman? Tak kan. Kau heret duit pembayar cukai kan? Duit peruntukkan untuk kau guna tiap2 bulan kan?

And then. Berita kat atas melaporkan satu pembelian menerusi lelongan awam (JPJ yang lelong) yang mana pembelian tue melibatkan urusan jual beli sebuah kereta curik.

WHAT THE FAK!

JPJ LELONG KERETA CURI?

KAU BIAR BETUL JPJ.

Takan kereta curi pun korang lelong?

Gila. Gila. Gila. Kalau JPJ pun terlibat dalam jual beli kereta curi, kau nak kata apa?

WAKAKAKA..