Rakaman Orang Awam Bantai Warga Afrika Kecoh Di Laman Sosial.


Video yang tengah viral sekarang. Terdapat satu rakaman kejadian di mana sekumpulan warga tempatan aka rakyat Malaysia telah memukul seorang warga asing yang dipercayai warga Africa di Jalan Kuching. Kejadian tersebut berlaku pada waktu petang tetapi tidak dinyatakan pula oleh tuan pengupload atas sebab apa.

Lihat rakaman ;




Klik sini jika video gagal load.

Sampai polis pun datang.

- Kenapa warga asing tue kena pukul? = tatau.

- Kenapa kumpulan tue memukul, mengejar dan menangkap warga asing tersebut? = tatau.

Masing2 bercakap bahasa yang aku kurang faham dan tak dapat dengar dengan jelas. Aku tengok kumpulan yang bantai warga dipercayai Africa tue siap cakap BM lagi dengan dia.. dan dia pun REPLY tah bahasa apa2 tah.. macam itik bercakap dengan ayam. Lawak plak.

Haha. 

BTW, bila dah tatau buat cara tatau dan jangan la memandai2 komen macam tau ye tak?

Kalau dibaca dari komen2 yang tertera kat video tersebut, ramai gak yang salahkan kumpulan si pemukul tue sebab memukul individu tersebut.

Memang teruk dia kena pun. Semua pakat2 p bantai kepala dia. Boleh sewel jadinya.

Kena ketuk dengan helmet ada.
Kena ketuk dengan kayu pun ada.
Kena luku pun ada.
Yang smack tak cukup tinggi pun ada.

Hehe.

Tapi apa2 hal. Biarla polis keluarkan kenyataan rasmi berhubung insiden berkenaan. Cuma. Jika video ini viral di luar negara, nama Malaysia mesti tercalar punya. Orang luar punya pemikiran lagi dasat. Pada mereka, seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah. So pukul2 neh tak valid la. Kalau ko nak kata dia kena bantai sebab buat salah sekalipun. Kena ada bukti yang nyata dan konkrit berdasarkan saluran undang2. 

Harap2 tak kecoh sampai luar negara sana. Sini sudah la ek.

Bai.

Share this :

Previous
Next Post »