t>

Breaking News

Rakyat Diperdaya Untuk Ramaikan Himpunan Merah - Luahan Ahli Keluarga Mangsa Yang Kena Naya.

Luahan oleh ahli keluarga mangsa.


Kata Qystina, bapa mertua dia kena tipu kononnya rombongan ke Putrajaya alih2 bila sampai ke Kuala Lumpur diarah pakai baju merah dan menyertai perhimpunan MERAH.

Menurut Rie Sapey pula, terdapat individu yang bertanggungjawab mengumpulkan orang kampung atas tujuan sambutan merdeka tetapi rupa2nya diajak berdemo untuk himpunan MERAH.

Selain dari warga emas, gelandangan juga diajak berdemo oleh himpunan MERAH. Pada malamnya mereka diberikan taklimat. Siangnya diberi makan minum dan tshirt berwarna merah. Tak pasti la jika mereka ada mendapat upah tertentu atau tiada. Tetapi nampak sebegini rendah taraf himpunan MERAH yang memperdayakan rakyat. Gelandangan sepatutnya dibantu. Bukannya mengambil kesempatan di atas kesempitan hidup mereka.

Pakcik makcik yang kena tipu tu pun kesian juga. Apa salahnya bersikap jujur bahawa MERAH nak menganjurkan perhimpunan. Nak turut serta ke taknak?

Bayangkan. Berjam2 dalam bas. Pergi balik. Alih2 dapat penat kena tipu. Menyusahkan orang je.

Itu tak masuk lagi kos sewaan bas. Siapa tanggung?

Kos makan minum? Siapa tanggung?

Upah? Ini kalau ada, guna duit sapa?

Himpunan kalau setakat nak menghabiskan duit, baik tak payah berhimpun la. Tah duit sapa la yang kena faraid tu. Tangan di dada, mata ke atas.

Selain dari itu terdapat sebaran2 karut dari page pro BN. Antaranya ;


Perhatikan ayat Malaysiakini.

- 11 bas yang berkonvoi dari Gua Musang telah tiba.

- Menurut puan Zabedah Ali, mereka bergerak dari Gua Musang pada jam 10.30 malam dan tiba ke lokasi pada jam 4 pagi.

- Kami tak cukup tidur.

Apa yang penting sangat statement di atas sampai wartawan Malaysiakini nak rasuah RM50 kat makcik tu? English dah la fail. Orang tua tu bercakap rombongan mai dari GUA MUSANG convoi 11 bas. Masa ditanya tu tengah bersarapan. Dok dalam bas lama2 memang normal la kita tak cukup tidur sebab merasa tak selesa. Tak faham kenapa dikata Malaysiakini sedang berfitnah.

BODOH BETUL puak2 sana tu.

Hihi.