t>

Breaking News

Pelamin Ini Design Buruk Giler Tetapi Customer Dicaj RM3k & Bila Dikritik, Butik Menyindir "Pergilah Ke Hotel 5 Bintang"!

Bagus.

Satu tindakan yang memang wajar apabila sahabat kepada pengantin berkongsikan gambar pelamin buruk itu kepada public.

Boleh percaya ke pelamin seburuk ini dicaj dengan harga rm3k?


Pelamin ke neh sebenarnya?
Untuk dua set pula tu.
Hmmm.

Ia bermula apabila sahabat kepada pengantin meluahkan perasaan di fbnya. Dan malangnya, ia tidak ditanggani secara positif oleh si pemilik butik. Komen biadapnya menghiris perasaan sahabat kepada pengantin yang meluahkan perasaan bahawanya nilai pakej pelamin itu tidak setimpal dengan kualitinya yang dicaj iaitu pada harga rm3k!

Impossible orang kata.

Ini komen dari pemilik butik itu

"Ini tempat ikan, sesuaila dengan ikan" - D'laa Eiraa


Disebabkan respon biadap itulah, sahabat pengantin 'fight back', kata omputih.


"Ini sebab dia hina tempat kawan aku" - Nur Musyriqoh


Selepas diviralkan nama butik, netizens mula melakukan pelbagai serangan di page rasmi butik QSF Boutique Online. Namun pemilik butik juga tidak cepat melatah. Cerita negatif yang viral itu pantas ditukarkan menjadi sebuah iklan bagi melariskan perniagaan namun sayangnya taktik itu tidaklah menjadi. Pemilik butik bahkan dikecam lebih teruk lagi.

"Pelamin rm400 pun lagi lawa la" - Siti Nur Anithza

"Owner butik tu tengok elok, confiden tu penting" - Azri Akhir




Pemilik butik menegaskan pelamin yang viral itu merupakan dua set pelamin dan ianya dicaj pada harga rm800 SAHAJA (hihi) dan inilah pakej rm3k yang viral itu ;


Apa la sangat kos untuk makeup (barang2 makeup bukan sekali guna) dan kos makan beradap. Kos pakaian yang berulang kali pakai pun tak tinggi mana. 4,5 kali sewakan pakaian yang sama dah balik modal.

Gerbang pun berulang kali pakai.

Untuk pelamin seperti di atas dicaj pada nilai rm800? Bukan sahaja tak patut bahkan tersangatnya mustahil untuk dikatakan patut. Harapnya owner mengambil iktibar dari setiap kritikan bagi menambahbaik perniagaan sendiri. 

Dan menurut info yang kami terima juga, kononnya disebabkan kes ini, pemilik butik sedang mengumpul bukti bagi membuat saman malu. Nasihat kami, saman malu menggunakan banyak kos dan upah peguam malahan makan masa. 

Alangkah baiknya gunakan wang tersebut uprage perkhidmatan butik dan belajar tentang seni menghasilkan pelamin. Ia lebih berfaedah dari buang masa nak menyaman pengkritik. Jangan marah yaa..