t>

Breaking News

Bila Saya Tegur Jangan Tidur Dengan Anak Perempuan, Suami Kata Saya Berfikiran Kolot..


Anak-anak yang telah akil baligh atau telah mencapai usia 10 tahun, tidak boleh tidur bersama ibu atau bapa. Hal ini demi menjaga kemaluan dan menjauhkan diri dari fitnah. 

SAYA seorang isteri dan ibu kepada tiga orang anak. Anak perempuan (sulung) berusia 15 tahun, dibawahnya anak lelaki berusia 11 tahun dan anak bongsu lelaki berusia 7 tahun. Alhamdulillah anak-anak tak banyak karenah. 

Cuma saya nak minta pendapat dari ibu-ibu dan bapa-bapa di luar sana. Perlu ke saya bataskan pergaulan anak dengan suami saya? 

Begini ceritanya. Anak perempuan saya sangat rapat dengan ayahnya dan boleh dikatakan lebih kurang lima kali seminggu suami saya tidur dengan anak perempuannya. 

Saya pernah menegur perbuatan suami bahawa adalah tidak elok buat begitu sebab anak perempuan kami sudah berusia 14 tahun, dah besar. Tetapi suami tidak dapat menerima teguran itu dan menuduh saya berfikiran kolot serta negatif. Padahal saya langsung tidak berfikiran seperti itu.

Anak perempuan saya dah akil baligh dan badan dia dah menyamai remaja perempuan berusia 21 tahun ke atas. 

Suami saya juga selalu mandi dengan anak perempuan saya, padahal dengan anak lelaki dia tak pernah mempelawa mereka untuk mandi bersama. Suami juga agak suka bergurau kasar. Contohnya seperti menampar punggung anak perempuan saya. 

Setiap pagi saya bangun utuk kejutkan suami dan anak solat Subuh. Pagi itu saya rasa agak sedih apabila saya melihat suami tidur berpelukan dengan anak saya sambil tangannya di buah dada (maaf kalau agak lucah). 

Saya terdiam seketika. Pagi itu saya ada beritahu suami tentang perkara itu. 

"Abang, lepas ni tak payah tidur dengan anak perempuan. Abang itu suami saya, ayah kepada anak-anak kita. Tolong jangan main-main dengan agama, bang. Kita orang Islam ada batas-batas yang perlu kita ikut," kata saya. 

Suami saya mengiakan sahaja. Allahurabbi. Apa yang perlu saya buat? Risau jika semakin lama, perkara ini merebak menjadi benda yang lain. 

Pendapat netizens;