t>

Breaking News

Babi kini halal di indonesia?

Biar betul gambar neh? Photoshop ke apa ? Kalau gambar real fuhh.. macam tak percaya pula. Mungkin juga faktor bahasa kot. Kita susah nak cakap apa-apa hanya berdasarkan kepada satu gambar je. Betul tak? Lihat bawah ;


Ini lah gambar yang dikatakan bahawa wujud babi halal di sana. Haizhhh.. aku rasa was-was. Mungkin kah dia katakan bahawa babi itu disembelih maka ianya halal di makan oleh mereka yang berfahaman macam yahudi? Bukan aku kata orang yahudi. Tapi ajaran tue aku lupa lah plak. Tapi apa2 hal aku takmo buat penilaian ke atas gambar neh walaupun aku rasa pelik sangat2.

Kalau diperasankan ada perkataan hj kat bawah tue. Kalau di malaysia hj = haji. Tapi belum tentu di indonesia dia memaksudkan benda yang sama. Lain negara lain cara dan lain bahasa mereka. Satu gambar yang memungkinkan sejuta persepsi. Susah nak cakap lebih2. Bahaya.

Sumber : dari sini

Sozcyili : terkejut lah juga..

[Ads] Pass percuma saksikan latihan liverpool disini

[Ads] Yahoo.. hadiah menarik dari hotlink setiap kali topup disini

Tiada ulasan