t>

Breaking News

Kenapa arlene tan di anggap sebagai hajjah sitt al-wuzara - Must read.

Artikel neh adalah untuk memberikan pencerahan kepada mereka2 yang tidak faham kenapa arlene di salahanggap sebagai hajjah sitt. Andai benarlah bahawa ini ialah cuma satu salah anggap je. Merujuk kepada penafian arlene di dalam blog nya sendiri. Lihat bawah ;


1. Mula2 gaysec mendedahkan identiti makcik = arlene tan berasaskan gambar printscreen di bawah neh ;


Penerangan tentang perkara neh boleh baca disini.

2. Kemudian nya makcik hajjah neh semakin meroyan2 dalam twitter. Sila lihat gambar di bawah neh ;


3. Merujuk kepada penafian arlene ada dua benda dapat disimpulkan disini iaitu ;

- Arlene tidak mengenali siapa hajjah sitt sebelum neh. Malahan tidak berapa perasan kewujudan dia.

- Arlene tan bukan hajjah sitt

4. Tetapi selepas ramai orang search dan membaca posting2 di dalam group neh, mereka dapati bahawa ;

- hajjah sitt berada di dalam group yang sama dengan arlene tan.

- ada kemungkinan bahawa arlene tan bukan hajjah sitt, tapi arlene sepatutnya alert siapa hajjah sitt since mereka berada di group yang sama malahan pernah bergaduh. Sila rujuk sini. Pengakuan daripada hajjah sitt sendiri berhubung isu neh.

- arlene tan dipercayai seseorang yang berfikiran seperti atheis melalui artikel dan penulisan2 di dalam blog nya. Namun tuan punya badan lebih mengetahui akan hakikat yang sebenarnya. Sila lihat disini.

- Namun arlene tan tidak pernah menulis pandangan secara kasar dan memaki hamun. Dia meluahkan semua yang dia rasa menggunakan bahasa yang rasional tetapi disebabkan dia seseorang yang sepatutnya beragama islam, maka pandangan "free-thinker" seperti itu sebenarnya agak bercanggahan dengan nilai2 orang islam itu sendiri. Fahaman seperti neh menjurus ke arah mutazillah, andai benar dia seseorang yang masih beriman dengan Allah swt. Fahaman mutazillah adalah menghampiri atheis. Dan fahaman seperti neh terkeluar daripada iktikad al-sunnah-wal-jamaah dan empat mahzab syiah yang di iktirafkan.

5. Disebabkan itulah arlene tan masih dikecam dan ramai masih beranggapan bahawa arlene tan mungkin ada kaitan dengan blog yang menghina islam.

6. Dan dalam masa yang sama, pihak gaysec belum mendedahkan kesemua bukti2 yang mereka miliki bagi menguatkan dakwaan kenapa pihak gaysec yakin bahawa arlene tan = hajjah sitt.

7. Rakan2 arlene tan pula membuat penghujahan bahawa arlene tan tidak boleh berbahasa melayu dengan baik. Most of time arlene hanya menggunakan bahasa english samada dalam penulisan mahupun pertuturan.

8. Bahasa melayu hajjah sitt juga tidaklah sebaik mana. Sila lihat petikan printscreen twitter hajjah sitt di atas. Bagaimana seorang melayu menggunakan perkataan "merebakkan" di dalam ayat di atas? Jelas tak kena penggunaan bahasa di atas. Namun itu bukan bukti bahawa hajjah sitt = arlene tan.

9. Akhir sekali, masing2 boleh menilai melalui akal fikiran sendiri. Nak percaya samada arlene tan = hajjah sitt ataupun sebaliknya hak masing2. 

Namun, ada baiknya kalau kita boleh berbual dan berbincang secara rasional dengan arlene tan di dalam posting neh. Insya-Allah aku akan jemput arlene tan untuk komen di thread neh bagi melakukan perbincangan dua hala. 

Sozcyili : Arlene tan telah membuat report polis terhadap gaysec dan semua blogger islam yang telah mendedahkan identiti dia di alam maya. Selain itu, ada beberapa ugutan bunuh dan sms maki hamun terhadap arlene tan. Hopefully anda yang memaki hamun + mengugut bunuh dia tidak mensasarkan orang yang salah dalam kes neh.

Tiada ulasan