t>

Breaking News

Inilah gambar perkahwinan gay melayu islam yang pertama sebenarnya dan pesta gay 2012.



Seram gilee tengok poster di atas neh. Makin popular lah puak2 yang mengakui diri depa sebagai "gay" neh. Sampai ada festival bagai. Kalau nak tahu keadaan dulu2 di philippines pun sama seperti malaysia. Mula2 dulu mereka juga pernah menuntut hak dan kebebasan dalam bidang2 seperti pendidikan, perubatan dan pekerjaan. 


Selepas itu menuntut agar tiada lagi dikriminasi terhadap mereka dengan memperuntukkan undang2 khusus dan perkara2 yang berkaitan dengan kecenderungan seks mereka. Selepas itu disambung lagi agar mereka bebas berkahwin dan mengamalkan apa yang pasangan biasa boleh amalkan [tak pasti samada neh dah diluluskan atau apa]. Dan begitulah seterusnya. Harapan mereka tidak akan berhenti di satu tempat. 


Mereka, golonggang2 gay + les dan dll, akan sentiasa ada harapan dan cita2 baru bila harapan dan impian lama telah berjaya dicapai or terlaksana. Sebab itu SM tidak boleh marahkan kita bila kita menghalang penganjuran festival mereka baru2 neh. Ia sebenarnya adalah langkah2 pencegahan awal supaya perkara neh tidak menjadi lebih teruk dari keadaan yang memang sedia teruk neh. 


Pada awalnya penganjuran SM bersifat tertutup dan kurang publisiti tapi year by year dia semakin membiak dan dipublisitikan secara meluas. Sebab itu daripada orang tidak tahu orang jadi tahu. Kalau dulunya ada gay yang sorok2, maybe selepas tahu pasal SM dia berani open2 sebab dah jumpa geng2 sendiri. Jadi ini bahaya. 


Azwan sebagai contoh. Maybe selepas melihat azwan yang berani mengakui diri sendiri gay di youtube, maka beberapa gay melayu + islam yang lain pun rasa bersemangat nak hidup dengan menjadi seorang gay. Kan neh namanya seperti mendorong dan memberi harapan agar mereka terus menyongsang? 


Apatah lagi kerajaan belum lagi mengambil apa2 tindakan terhadap azwan walaupun hal neh terbukti secara terang bahawa ia bertentangan dengan akidah umat islam. Bukan tuduh dia mengamalkan seks songsang [melakukan zina] jangan salah faham. Sebaliknya, kerajaan terutamanya kementerian yang menjaga hal ehwal permasalahan umat islam dan kebajikan umat islam kenalah bimbing dan tarbiah azwan agar dia tidak lagi terpesong.


Jika tidak sampai bila pun kita akan buntu nak atasi masalah neh. Kes semakin banyak tetapi cara penyelesaian langsung tiada ataupun kurang efektif. Takan nak tunggu perkahwinan gay melayu islam melayu yang ketiga? Keempat? Keseribu? Or kesejuta baru sibuk fikir nak cari jalan penyelesaian? 


Dan ketika melayari satu blog yang diberikan sahabat fb tadi, rupanya baru tahu bahawa arif alfian bukanlah lelaki melayu islam yang pertama kahwin dengan lelaki mat saleh di luar negara. Lihat bawah neh ;




Salah seorang penuntut dari malaysia yang berkahwin di greece. Begitulah pernyataan yang diperolehi daripada laman blog yang sedang menulis tentang arif. Dia turut menyelitkan gambar neh yang dipercayai diperolehi melalui hasil google. 


Kalau yang neh terbukti benar maka ternyata arif adalah yang kedua, bukan yang pertama. Adeh.. tersilap sangka arif yang pertama.. gi mana neh? Hehehe..


Mahu cantik dan sihat seperti rosmah mansur?Amalkan gaya hidup sihat disini.

Sozcyili : Parah..