t>

Breaking News

Inilah gambar blogger RBF Online yang fitnah Wardina berlakon di rompak !

Rasanya ramai sangat nak kenal siapa sebenarnya RBF online neh. Dia ialah blogger yang sangat glamer dari semalam sehingga ke hari neh sebab berani maut buat posting mempersoalkan musibah orang lain. 

Malahan dia juga sanggup dengan nada menyindir dan mengejek konon nya wardina merayu simpati dan berlakon bagi mendapatkan kontroversi murahan dalam insiden kes rompakan baru2 neh. 

Lihat bawah neh terlebih dahulu ;




Antara statement yang di petik dari blog RBF online berhubung isu wardina dirompak. Selepas entry dia berakhir, komen2 di bawah nya pula menyambung matlamat blogger dengan menghina dan mencerca wardina. Macam2 ayat yang terkeluar dan tidak pula sanggup aku nak paparkan buat kali kedua di blog neh. 

Komen mereka benar2 menghina dan menguris perasaan aku. Itu baru aku yang baca sebagai peminat setia kak wardina. Belum lagi kak wardina sendiri. Lagi pedih dan sedih. Apa pun mari kembali kepada matlamat posting neh. 

Lihat bawah neh terlebih dahulu ;


Inilah dia wajah sebenar blogger RBF online. Siapa dia? Aku ada maklumat details termasuk no ic dan no telefon dia tetapi itu semua tidak perlu didedahkan. Ini kerana bimbang juga orang lain salahgunakan maklumat tersebut. Walaupun aku tidak suka apa yang dia buat pada kak wardina, aku tetap tiada hak nak dedahkan privacy dia. Yang itu aku kena hormat.

Yang boleh didedahkan ialah nama sebenar dia. Nama dia ialah Mohammad Faisal Bin Rohban Ahmad. Agaknya itu yang dimaksudkan dengan rbf online. Dia mengambil sempena nama nya  dan nama bapak nya. Bagaimana dia boleh dikenali? Adakah dia yang kenalkan diri sendiri sebagaimana aku di dunia online neh?

TIDAK.

Dia dikantoikan akibat menfitnah ahli politik Husam Musa menerusi salah satu artikelnya. Dan dia kini berhadapan dengan kes tuntutan saman dari Husam Musa yang mana, kes tersebut masih sedang berjalan dalam perbicaraan mahkamah.

Nasihat aku kepada faisal, biarlah berbeza pendapat dan pandangan politik. Hormatilah hak orang lain. Berbeza pandangan dan pendapat adalah lumrah di dunia neh. Normal. Jangan disebabkan itu anda ada hak boleh fitnah sesiapa sahaja yang tidak menyokong bn dan umno. Jangan jadikan perbezaan politik sebagai asas untuk anda memusuhi dan membenci orang lain.

Tarik balik posting anda dan minta maaflah kepada wardina secara terbuka. Jangan lagi mengamalkan fitnah. Berubahlah sebelum maut memanggil anda. Bai.

Sozcyili : Apa pun tak boleh..