t>

Breaking News

Video remaja di belasah di balai polis tersebar.

First mesti kita fikir siapa yang rakam ? Then kita mesti fikir kenapa dia rakam ? Then kita pasti akan fikir apa tujuan dia sebarkan hal tersebut? Betul tak? Itu juga perkara yang aku terlintas di pemikiran aku. Mula2 korang tengok dulu video tersebut kat bawah neh ataupun direct pergi sini.


Soklan pertama, siapa yang rakam? Aku tatau. Tapi yang aku tahu mereka rakam guna handphone. Sebab itulah satu2nya alat yang boleh merakam yang boleh dibawa masuk ke sana sini tanpa sekatan.. 

Kedua, kenapa dia rakam? Lagi aku tak faham satu haramjadah. 

Ketiga, apa tujuan dia sebarkan di facebook? Sorry, aku taktau nak jawab macam mana.

Apa yang aku boleh simpulkan disini ialah kita tak boleh nak buat apa2 kesimpulan pun berdasarkan kepada satu video. Cukup susah nak cakap apa2 sebab taktau punca kepada perlakuan tersebut. Namun, bagi aku sekira nya dia terbukti seorang penjenayah, jalankan je hukuman yang telah ditetapkan. Tetapi, jika sekira nya dia masih lagi seorang suspect, itu bukan tindakan yang wajar..

Apa2 pun, seorang pelaku kes jenayah berat andai dilayan kejam sememangnya patut kerana mereka terlebih dahulu kejam kepada masyarakat. Inilah pendapat aku. Bai.