t>

Breaking News

Ini lah wajah wanita yang mencampak bayi dari tingkat 3.

Ini orangnya.



Orang yang mencampak bayi hidup2 dari tingkat 3. Menurut siasatan awal polis, bayi tersebut mati akibat kecederaan teruk di kepala. Dan dia dipercayai dicampak hidup2 ketika itu. Dari tingkat 3. Oleh seorang wanita. Bukan lelaki oke. Wanita. Wanita yang dikatakan melahirkan bayi tersebut ke dunia neh.

Untuk rekod, aku tatau la macam mana dan kenapa dia boleh mengandung. Aku nak tuduh dia berzina aku takde bukti. Tapi aku boleh tuduh dia pembunuh berdasarkan kepada apa yang diceritakan oleh polis sendiri menerusi laporan akhbar.


Bagi aku, katakanlah dia berzina or dirogol sekalipun, kalau dia mengandung, dan dia taknak kandungan tersebut, better bunuh ketika dalam perut. At least ko jek yang sakit time tue. Dan ko takan menyusahkan orang lain. Ko juga takan memalukan family ko. Dan masyarakat juga takan kecam ko. Sebab ia dilakukan sorok2 dan tersembunyik. Di luar pengetahuan masyarakat.

Biarlah bayi tersebut dibuang ketika dalam perut jika dibandingkan ko campak dia selepas dia dilahirkan beberapa minit.. ko bukan sahaja memalukan diri ko dan family ko. Ko memalukan umat islam juga. Bagaimana seseorang yang beriman dengan Allah swt dan mengakui islam itu agama kasih sayang boleh bersikap kejam terhadap anak sendiri?

Zina itu ada maafnya. Aku tak memandang serong pada individu yang melakukan zina. Bagi aku pelaku zina boleh bertaubat. Bagi aku, kita wajib benci perbuatan zina bukan benci pelaku zina. Kita kalau mampu, usahakanlah agar mereka kembali ke pangkal jalan. Tetapi aku juga ada had dan garis panduan tertentu.

Bagi aku kalau pasangan tersebut dah tersilap or kena rogol sekalipun, kalau tak mampu kahwin, maka gugurkan kandungan. Kalau nak bela or bagi anak tersebut kat orang lain pun takde masalah. Suka ahti ko. Cukup sampai disitu kesalahan ko dan jangan tambahkan kesalahan baru.

Tapi kalau ko dah start membunuh, aku tak boleh terima. Bagi aku ko juga kena mati sepertimana bayi tersebut sebab ko telah membunuh bayi itu. Bunuh dalam kandungan jika ia boleh mencegah ko daripada melakukan jenayah yang lebih teruk, itu ada maafnya. Berbanding ko bunuh dia ketika dia dah dilahirkan ke dunia neh. Aku tak boleh terima. 

Aku tak faham bagaimana naluri keibuan ko boleh membenarkan perlakuan tersebut. Dan aku percaya majoriti ibu2 juga tidak akan faham dengan tingkah laku ko. Kerana ibu yang aku kenal dan ibu yang ramai orang kenal ialah ibu yang sanggup mati demi anaknya, dan bukan sebaliknya. Sebab tue aku cakap aku tak boleh faham dan tak boleh terima. Dan untuk itu, jika aku cadangkan ko dihukum mati, maka tolonglah belajar untuk faham, kenapa. 

Bai.