Dr. Asri Perli Ustaz Fathul Bari lagi..

Kepala hotak Soz Cyili on Wednesday, February 20, 2013


Semenjak akhir2 ini memang orang2 umno suka buat kerja2 kurang cerdik. Cakap bodoh kang marah, kecik ahti, merajuk tapi tengokla cara mereka.. memang sengaja mencucuk2 orang supaya mengatakan dorang tu bodoh.

HAHAHAHAHA

Mungkin korang ada yang tahu, tapi bagi yang tidak tahu, UMNO di selangor beberapa kali anjurkan debat dengan pembangkang tetapi yang dorang jemput tue bukan dari pihak pembangkang tapi dari geng2 dorang sendiri.

Contohnya debat Noh Omar dengan Ezam : Relevantkah Pakatan Rakyat?

Debat Hassan Ali dan Noh Omar : Isu akidah, PAS dan kerjasama dengan DAP dan PKR.

Apa citer neh? Tajuk debat, tapi pencadang geng sendiri, pendebat geng sendiri, lepas tue dapat kemenangan pun kemenangan syok sendiri, tak ke lawak namanya tue? Lawak itu juga diteruskan dengan debat UFB bersama bekas ahli pas yang self-claim seorang ustaz. 

HAHAHAHA

Baca bawah. Inilah sebabnya MAZA perli UFB. Pendapat aku, UFB cerdik orangnya. Tidakla bodoh, cuma dia kena berani buka minda untuk cari tahu fakta, yang mana dia sendiri pun tak sedar dia kena tipu dalam diam.. dia tak nampak dan faham lagi permainan BN macam mana.. dia tak sedar dia dipergunakan oleh UMNO.. 


Jam 9.30pm, YB Satim mula bicara. Serangan pada Kerajaan Negeri bermula. Termasuklah auta2 yg disorak penyokong Umno lebih kurang 150 orang. Agak lucu bila dia menipu ahlinya yg berkitab Utusan mengatakan bila Umno jatuh, gereja terbesar di Asis Tenggara dibina di Selangor (padahal KL), Selangor kalah kes saman ibu tunggal (padahal kes belum bicara cuma bantahan ditolak) dan mcm2 lagi. Simpati pada penyokong Umno yg dibodohkan seburuk ini.

•9.45pm, giliran guest of honor, UFB berucap. Tak sampai 5 minit, seorang kanak2 sekolah rendah bagi note pada dia ada "ustad PAS" nak berdebat diatas pentas. UFB "nampak" (atau buat2) terkejut, tapi setuju.

•9.50pm, "Ustad Redza" yg mengaku ahli PAS sejak habis SPM @ 1992, naik pentas. Saya terkedu...tak sangka ada "ahli PAS yg berani". Tapi ehhhh...macam dah tersedia restrum utk "Ustaz Redza". Terus berucap, terus belasah Umno itu ini dlm hujah yg lemah, kurang sopan dan mcm bagi bola tanggung.

•9.55pm to 11.15pm, "Ustaz Redza" dibelasah tanpa menjawab, tp terus menyoal spt dgn soalan ntah apa2...rasa malu jadi ahli PAS masa tu. Ada kala dia menyampuk UFB yg tak habis cakap dgn nada "biadap". Giler punya "Ustaz PAS"...Saya mula suspicious. Belek2 gambar yg snap awal tadi..ehhh..."Ustaz Redza" lah ustaz yg diatas pentas bersama YB Satim, dll sblm program bermula. Sahabat bagi tau "CELAKA, DEPA BERLAKUN UTK KONONYA WAKIL PAS LUNYAI DITALA UFB". Haha...lakonan kantoi!

10.45pm: "Ustad Redza" yg mengaku tak tengok berita dan baca suratkhabar mengakui apa yg UFB cakap adalah benar dan tiba2 MENGAKU DIRINYA BODOH LALU BERIKRAR MENYOKONG NAJIB dan UMNO.

Ehhhh...jam2 tu jugak ubah fikiran..Dari tak pandai berhujah, terus petah menghentam TGNA, TGHH, Anwar, dll....Bersorak mcm sarkis PWTC penyokong UMNO. Geli hati dibodohkan pemimpin sendiri.

11.20pm, habis "drama debat"..."Ustaz Redza" duduk dipentas bersama UFB, YB Satim, dll....ehhhh...mcm dah sedia tempat utk "Ustaz Redza" dan "Sheik Khairie" (yg mengaku Ketua Penaja Cawangan PAS Taman Equine - legally tak sah lagi) yg kononnya menyerbu prog Umno utk membelasah UFB.

Lihatlah, betapa tonggang-langgang dan busuknya lakunan arahan YB Satim. Betapa penipunya ulama muda UFB yg sanggup melakunkan "drama debat" ini (Dr MAZA ajak debat, lari lintang pukang...)

9 Unexpected Interruptions Every Woman Dreads

 

Followers

Readers